Έτοιμη η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για τη διαδικασία καταχώρισης στην ειδική εφαρμογή stop-bullying.gov.gr
10 Απριλίου 2024Νέο Εκπαιδευτικό Workshop για Παιδιά από Δ΄ έως ΣΤ΄ Δημοτικού: Ο Μαγικός Κόσμος της Μηχανοτρονικής
11 Απριλίου 2024Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε σαρωτικές αλλαγές σε απουσίες και ποινολόγιο μαθητών που θα περιέχει ο Νέος Σχολικός Κανονισμός σε μια προσπάθεια να καταπολεμηθεί ο σχολικός εκφοβισμός. Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ σχολιάζει στο Dnews τα μέτρα που θα ενεργοποιηθούν από τη νέα σχολική χρονιά.
Σαρωτικές αλλαγές στα σχολεία και ιδίως σε Γυμνάσια και Λύκεια φέρνει από τον προσεχή Σεπτέμβριο η εφαρμογή του Νέου Σχολικού Κανονισμού Λειτουργίας που παρουσιάστηκε απ΄΄ο τον υπουργό Παιδείας στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής για την καταπολέμηση του bullying στο σχολικό περιβάλλον. Ο Νέος Σχολικός Κανονισμός Λειτουργίας περιλαμβάνει διευρυμένο πλαίσιο για τη συμπεριφορά των μαθητών, τις απουσίες, τα παραπτώματα, τις ποινές και την ενημέρωση των γονέων.
«Το Υπουργείο πήρε μέτρα για την προστασία των μαθητών από επιθέσεις αλλά όχι για τους εκπαιδευτικούς που πέφτουν θύματα bullying »
Όπως σχολιάζει στο Dnews ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Νίκος Παπαχρήστος, αναφορικά με το πλαίσιο των μέτρων για την πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων σχολικού εκφοβισμού «Τα μέτρα για την αντιμετώπιση του Bulling τα πληροφορηθήκαμε από τον Τύπο. Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ θα συνεδριάσει, για να εκτιμήσει την κατάσταση που διαμορφώνεται ύστερα από τις κυβερνητικές εξαγγελίες. Εκ πρώτης όψεως, τα μέτρα που λαμβάνονται, για να πάψει να χρησιμοποιείται το κινητό τηλέφωνο ως μέσο εκφοβισμού των μαθητών, φαίνεται να κινούνται σε θετική κατεύθυνση. Επίσης, πάγια θέση της Ομοσπονδίας είναι ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων πρέπει να είναι το μοναδικό κυρίαρχο όργανο που να αποφασίζει για την αντιμετώπιση φαινομένων βίας μέσα στο σχολείο. Επιβάλλεται όμως, και η ύπαρξη θεσμοθετημένου δίαυλου επικοινωνίας με τους Γονείς, για να περιορίσουμε αυτά τα φαινόμενα. Αναλυτικότερη τοποθέτηση θα προκύψει ύστερα από τη σχετική συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου. Θέλω όμως να επισημάνω ότι μέχρι τώρα δεν έχει εξαγγελθεί κανένα μέτρο για την προστασία των εκπαιδευτικών από επιθέσεις που δέχονται από μαθητές και γονείς. Επιβάλλεται το Υπουργείου Παιδείας να ασχοληθεί και με αυτό το ζήτημα άμεσα ».
Για τις αλλαγές στο ποινολόγιο και το μέτρο αλλαγής τμήματος με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων
Ερωτηθείς για το αν η διευρυμένη δέσμη παιδαγωγικών και πειθαρχικών μέτρων στα σχολεία μεταξύ των οποίων εντάσσεται και η διευκόλυνση αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος αλλά και η αλλαγή τμήματος με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων είναι μέτρα προς προς τη σωστή κατεύθυνση ή αποτελούν ακόμη μια προσπάθεια να αναλάβουν εξ ολοκλήρου οι εκπαιδευτικοί την ευθύνη για την διαχείριση των δύσκολων μαθητών ο κ. Παπαχρήστος απάντησε ότι «Ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει την ικανότητα να χειριστεί δύσκολα ζητήματα που αφορούν προβληματική συμπεριφορά μαθητών. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί έχουν μία αυξημένη παιδαγωγική ευαισθησία και εκτιμώ ότι δε θα επιβάλλουν αλόγιστα ακραίες παιδαγωγικές ποινές. Πιστεύω ότι οι Σύλλογοι Διδασκόντων θα αξιολογήσουν ενδελεχώς κάθε περίπτωση και θα εξαντλήσουν κάθε πιθανότητα, πριν υιοθετήσουν το μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος. Οι εκπαιδευτικοί πάντα ακολουθούν πρώτα την τακτική της νουθεσίας των μαθητών, προσπαθώντας να τους συνετίσουν. »
Για την επαναφορά των δικαιολογημένων – αδικαιολόγητων απουσιών
Σχολιάζοντας το μέτρο της επαναφοράς της διάκρισης των απουσιών στο καθεστώς των δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων απουσιών με τον συνολικό αριθμό απουσιών που μπορεί πλέον να κάνει ο μαθητής να είναι 114, να μπαίνουν απουσίες για την καθυστερημένη προσέλευση στην τάξη και να απαγορεύεται εφεξής η διαγραφή απουσιών από τον σύλλογο διδασκόντων με συγκεκριμένες εξαιρέσεις (π.χ. σοβαρούς ιατρικούς λόγους), ο κ. Παπαχρήστου φάνηκε θετικός για το γεγονός ότι το Υπουργείο επιχειρεί να βάλει τάξη στο εν λόγω πλαίσιο δεδομένου ότι στα σχολεία έχουν επανειλημμένως συμβεί περιστατικά κατάχρησης του δικαιώματος απουσιών. Ειδικότερα όπως εξήγησε στο Dnews «Είναι γεγονός ότι το προηγούμενο χρονικό διάστημα πολλοί μαθητές είχαν κάνει κατάχρηση του υφιστάμενου πλαισίου όσον αφορά τις απουσίες με την ανοχή των πολιτικών ηγεσιών. Επιβαλλόταν σίγουρα ένας εξορθολογισμός. Επιτρέψτε μου όμως, για τη συγκεκριμένη ρύθμιση να τοποθετηθώ μετά την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου. »
«Δεν είμαι βέβαιος ότι τα μέτρα για τη χρήση κινητού στις τάξεις θα αποδώσουν»
Σε ερώτηση του Dnews για το ποινολόγιο που ανακοινώθηκε για τη χρήση κινητών στις τάξεις ο κ. Παπαχρήστος φάνηκε επιφυλακτικός ως προς την αποδοτικότητα των μέτρων που εισηγήθηκε το Υπουργείο απάντησε ότι «Το πρόβλημα των κινητών τηλεφώνων είναι παλιό και δισεπίλυτο. Πολλοί γονείς επιθυμούν να έχουν τα παιδιά τους κινητά τηλέφωνα και να επικοινωνούν μαζί τους, επειδή νιώθουν ανασφάλεια. Νομίζουν ότι με αυτόν τον τρόπο ελέγχουν καλύτερα τα παιδιά τους, ειδικά τα παιδιά του Δημοτικού και του Γυμνασίου. Το πρόβλημα πιστεύω ότι θα λυνόταν, εάν τα σχολεία είχαν ατομικούς φοριαμούς για τους μαθητές, ώστε με την προσέλευση τους στο σχολείο, να κλείδωναν εκεί τα κινητά τους και να τα έπαιρναν με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου. Όσον αφορά το πλαίσιο, υπάρχει μία αυστηροποίηση, αφού και η κατοχή απενεργοποιημένου κινητού τιμωρείται. Όμως, οι μαθητές μπορεί να έχουν τα κινητά τους στις μαθητικές τους τσάντες, τις οποίες δεν μπορούν να ελέγξουν οι καθηγητές. Δεν είμαι βέβαιος ότι τα μέτρα θα αποδώσουν. Θα φανεί στην πορεία. »
Για την πλατφόρμα καταγγελιών για τα περιστατικά Bullying
Αναφορικά με την ενεργοποίηση της πλατφόρμας καταγγελιών για τα περιστατικά bullying ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ δήλωσε στο Dnews ότι «Στην αρχή προβλεπόταν και η ανώνυμη καταγγελία για περιστατικά σχολικού εκφοβισμού. Είχαμε καταθέσει την αντίθεσή μας με τη λογική ότι μπορούσε η συγκεκριμένη διάταξη να χρησιμοποιηθεί κακόβουλα. Τελικά υιοθετήθηκε η επώνυμη καταγγελία. Μία πρώτη άποψη είναι ότι το μέτρο από μόνο του δεν μπορεί να καταστείλει αυτό το φαινόμενο. Άλλωστε ο μαθητής και ο γονέας μπορούν να κάνουν καταγγελία στον Διευθυντή του σχολείου. Η ύπαρξη της πλατφόρμας αυτής πιστεύω ότι έχει νόημα μόνο , εάν η Διεύθυνση του σχολείου αδιαφορήσει, κάτι που δεν πιστεύω ότι θα συμβεί. Το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού είναι πολύ βαθύ. Επιβάλλεται η ευαισθητοποίηση των γονέων και κηδεμόνων και μία μακροχρόνια καμπάνια του κράτους κατά της βίας μεταξύ ανηλίκων.»
Για την ψηφιοποίηση του απουσιολογίου και την ενημέρωση των γονέων μέσω πλατφόρμας για τις απουσίες σε πραγματικό χρόνο
Τέλος σχολιάζοντας την πρόθεση του Υπουργείου για ψηφιοποίηση του απουσιολογίου και ηλεκτρονική ενημέρωση των γονέων σε πραγματικό χρόνο για τις απουσίες των μαθητών ο κ. Παπαχρήστου απάντησε ότι «Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ δεν είναι αντίθετο σε οποιοδήποτε μέτρο λαμβάνεται για την άμεση ενημέρωση των γονέων. Διεκδικούμε επίσης, την πάταξη της γραφειοκρατίας στην εκπαίδευση που έχει θεριέψει τα τελευταία χρόνια. Υπάρχουν πάρα πολλά πεδία που η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μπορεί να κάνει χρήση των Νέων Τεχνολογιών, προκειμένου, αφενός μεν, για να περιορίσει τον φόρτο εργασίας των εκπαιδευτικών και αφετέρου για την αποτελεσματικότερη διεκπεραίωση των υποθέσεων.»
Πηγή: dnews.gr