Τη μισή αλήθεια είπε χθες από το βήμα της Βουλής ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη, καθώς λησμόνησε, όπως έχει δηλώσει και η ίδια η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, ότι η κανονική λειτουργία θα επέλθει σε ενάμισι με δύο χρόνια, στο τέλος του 2025.
Πιο δυνατή ήταν βέβαια η μνήμη του όταν παρουσίασε το ήδη ανακοινωμένο χρονοδιάγραμμα επανέναρξης της δρομολόγησης των εμπορικών αμαξοστοιχιών σε μονή γραμμή στα μέσα Δεκεμβρίου, συμπληρώνοντας με ευχολόγια να συμβεί το ίδιο πριν τα Χριστούγεννα και με τους επιβατικούς συρμούς. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «πιστεύουμε ότι μπορούμε μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου να αποκαταστήσουμε με μονή γραμμή την εμπορική σύνδεση της Λάρισας με το Λιανοκλάδι, να λειτουργεί, δηλαδή, ολόκληρη η γραμμή, και πριν τα Χριστούγεννα να λειτουργεί και η επιβατική γραμμή. Και, βέβαια, αντίστοιχη παρέμβαση σχεδιάζεται και για το τμήμα από τη Λάρισα στον Βόλο, ώστε να επανέλθουν στην κανονικότητα οι λειτουργίες του λιμανιού και των βιομηχανικών περιοχών της Μαγνησίας».
Αν και εφόσον επιτευχθούν οι προθεσμίες, αυτό απέχει παρασάγγας από το να θεωρείται πλήρης η αποκατάσταση της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη, την οποία τόσο ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας όσο και ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος έχουν τοποθετήσει σε ενάμισι με δύο χρόνια από σήμερα. Μάλιστα, από το ίδιο βήμα της Βουλής ο κ. Ταχιάος στις 31/10 είχε παραδεχθεί πως «δεν υπάρχει περίπτωση στο τέλος του 2024 να γίνει αυτή η αποκατάσταση. Αυτή η αποκατάσταση θα πρέπει να λήξει μέχρι τα τέλη του 2025. Ουσιαστικά χρειάζεται περίπου μία διετία για να επέλθει (η αποκατάσταση) σε πλήρη έκταση». Αυτό, εξάλλου, περιέγραψε εμμέσως, αλλά χωρίς χρονικό προσδιορισμό και ο πρωθυπουργός στη χθεσινή του ομιλία, σημειώνοντας: «Βέβαια, μεγάλος στόχος μας παραμένει η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη-σύνορα να γίνει καλύτερη από πριν, με ένα τρένο σύγχρονο, ασφαλές, με την τηλεδιοίκηση η οποία τώρα θα πρέπει να ξανακατασκευαστεί στο τμήμα το οποίο κατεστράφη». Ειδικότερα για την τελευταία, πρόσθεσε πως «δυστυχώς εκεί θα πρέπει να ξεκινήσουμε πάλι από την αρχή, να κάνουμε τις σχετικές παρεμβάσεις».
15 εκατ. επιπλέον ζητά η Hellenic Train με τις ευλογίες της Ν.Δ.
Την ίδια ώρα ερχόταν στο φως η αξίωση της Hellenic Train για επιπλέον 15 εκατ. ευρώ από τα 50 εκατ. ευρώ της ετήσιας επιδότησης για την κάλυψη των άγονων γραμμών το 2022, αξίωση η οποία περιγράφεται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις της ιταλικής εταιρείας. Μάλιστα, το δικαίωμα για αυξημένη αποζημίωση της το δίνει η ίδια η δεκαπενταετής σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση της Ν.Δ. με την Hellenic Train, καθώς, όπως αναφέρει η τελευταία, «με βάση τα άρθρα 10.3 & 10.14 (της σύμβασης), σε ορισμένες περιπτώσεις που προκύπτει η ανάγκη για επιπλέον συνεισφορά, είτε λόγω αυξημένου κόστους πρόσβασης στη γραμμή είτε λόγω αυξημένου κόστους μίσθωσης, είτε ακόμη και λόγω αύξησης του συνολικού κόστους που επηρεάζει τις επιβατικές μεταφορές, η Hellenic Train έχει τη δυνατότητα να ζητήσει επιπλέον συνεισφορά από το Υπουργείο Μεταφορών»…
Πηγή: avgi.gr