• 2410614177
  • [email protected]
  • ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ
  • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
  • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
sypol-logosypol-logosypol-logosypol-logo
  • Αρχική
  • Ανακοινώσεις
  • Νέα
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Αφιέρωμα
    • Εκδηλώσεις
    • Εκπαίδευση
    • Θέσεις Εργασίας
    • Κοινωνία
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Σημαντικά
    • Συνεντεύξεις
    • Υγεία
  • Σύλλογος
    • Άγιοι Προστάτες
    • Νομοθεσία
    • Σύνθεση ΔΣ
    • Σύνδεσμοι
  • Υπηρεσίες
    • Πιστοποιητικό Πολυτεκνικής Ιδιότητας
    • Πολυτεκνική Ταυτότητα/Βιβλιάριο
  • Επικοινωνία
✕
4a327d34 6f54 45ef aff6 f29f911269b8 1
«Ποιος κρατά τη σημαία;» – Παρέμβαση για τα κριτήρια επιλογής σημαιοφόρων στις μαθητικές παρελάσεις
27 Οκτωβρίου 2025
a46999fa a83b 49bc bc66 33b2e9b18e36
Οι Λαρισαίοι τίμησαν την επέτειο του “ΟΧΙ”
28 Οκτωβρίου 2025
Δείτε τα όλα

Αθέατες πλευρές και συνέπειες της πληθωρικής βαθμολογίας των μαθητών μας

28 Οκτωβρίου 2025
Κατηγορίες
  • Εκπαίδευση
Ετικέτες
ΒΑΛΑΤΣΟΥ 0
Έλενα Βαλατσού
Οι καθηγητές πιέζονται να ανεβάσουν βαθμούς, οι γονείς απαιτούν “αντικειμενικότητα” που συνήθως σημαίνει βαθμό πάνω από 19 αν όχι και 20 σε κάποια μαθήματα που οι ίδιοι θεωρούν ‘’δευτερεύοντα ‘’ και τα παιδιά μαθαίνουν το πιο επικίνδυνο μάθημα όλων: ότι η προσπάθεια δεν χρειάζεται, γιατί η επιβράβευση είναι δεδομένη.

Κάποτε, το “άριστα” ήταν σήμα τιμής. Ήταν το αποτέλεσμα κόπου, υπομονής, επιμονής, αποτυχιών και πολλών. προσπαθειών. Ήταν ο καρπός του “διάβασα, προσπάθησα, κατάφερα”.

Σήμερα, είναι απλώς μια τυπική καταχώρηση σε ένα σχολικό έντυπο. Ένα “20” που μπαίνει χωρίς ενοχές, γιατί όπως συνηθίζουμε να λέμε ‘’όλα τα παιδιά είναι ξεχωριστά”.

Η σύγχρονη εκπαιδευτική κουλτούρα φαίνεται να έχει αποφασίσει πως η πραγματική πρόοδος δεν είναι να βελτιώνεσαι, αλλά να φαίνεσαι καλός. Έτσι, οι βαθμοί εκτοξεύονται, οι αριστούχοι πολλαπλασιάζονται, και η αξία του άριστα εξατμίζεται.

Η υπεραφθονία “άριστων” είναι το νέο νόμισμα χωρίς ρεαλιστικό αντίκρισμα. Από την άλλη, ποιος θέλει πια να στενοχωρήσει το παιδί; Ένα 16 θεωρείται σχεδόν προσβολή, ένα 18 “αδικία”. Οι καθηγητές πιέζονται να ανεβάσουν βαθμούς, οι γονείς απαιτούν “αντικειμενικότητα” που συνήθως σημαίνει βαθμό πάνω από 19 αν όχι και 20 σε κάποια μαθήματα που οι ίδιοι θεωρούν ‘’δευτερεύοντα ‘’ και τα παιδιά μαθαίνουν το πιο επικίνδυνο μάθημα όλων: ότι η προσπάθεια δεν χρειάζεται, γιατί η επιβράβευση είναι δεδομένη.

Όμως, η ζωή δεν λειτουργεί έτσι. Δεν δίνει 20 για την καλή πρόθεση. Δεν χαρίζει άριστα για την “προσπάθεια”. Όταν λοιπόν ο “άριστος” μαθητής βρεθεί για πρώτη φορά σε ένα περιβάλλον που δεν χαρίζεται ,στο πανεπιστήμιο, στη δουλειά, στην ίδια τη ζωή , τότε έρχεται η σύγκρουση με την πραγματικότητα.

Εκεί, οι βαθμοί δεν έχουν καμία σημασία, μόνο οι ικανότητες και οι κοινωνικές δεξιότητες. Και τότε φαίνεται το κενό πίσω από τα δεκαεννιάρια και τα εικοσάρια. Το κενό της κατανόησης, της κριτικής σκέψης, της ωριμότητας.

Μαθαίνουμε στα παιδιά να κυνηγούν μετά μανίας αριθμούς, όχι γνώση. Να αποστηθίζουν, όχι να σκέφτονται. Να εντυπωσιάζουν, όχι να κατανοούν. Το τραγικό είναι πως, μέσα σε αυτή τη φούσκα τελειότητας, οι πραγματικά άξιοι εκείνοι που προσπαθούν, που μαθαίνουν, που επιμένουν χάνονται στο πλήθος. Γιατί όταν όλοι είναι “άριστοι”, η λέξη παύει να έχει νόημα.

Η αριστεία δεν είναι προνόμιο ούτε επιβράβευση για να χαρίζεται. Είναι αποτέλεσμα πειθαρχίας, κόπου και, κυρίως, ταπεινότητας. Όταν τη μετατρέπεις σε τυπικό αριθμό για να μη χαλάσεις τη στατιστική, την ακυρώνεις.

Το σχολείο δεν πρέπει να είναι εργοστάσιο αριστούχων. Πρέπει να είναι εργαστήρι ανθρώπων που σκέφτονται. Γιατί αν συνεχίσουμε έτσι, το μόνο που θα αριστεύουμε πραγματικά… είναι στην αυταπάτη και εμείς οι καθηγητές είμαστε υπεύθυνοι ίσως όχι οι μόνοι αλλά εμείς έχουμε στα χέρια μας την δυνατότητα αξιολόγησης των μαθητών μας. Και όσο δεν θέλουμε να ‘’σπάσουμε τα αυγά’’ οι μαθητές μας θα αριστεύουν σωρηδόν…

Αυτό όμως θέλει κοινή πορεία, θέλει αλλαγή του τρόπου σκέψης μιας επαναπαυόμενης κοινωνίας που δεν θέλει να βλέπει το αυτονόητο. Μια επαναπαυόμενη κοινωνία που δεν εξελίσσεται όμως. Κάποια στιγμή θα πρέπει και το ‘’17’’να αποκτήσει την θέση που του αξίζει. Να μην θεωρείται κατάντια και ντροπή…

Οι μαθητές μας πρέπει να νιώθουν περήφανοι γιατί προσπαθούν για το τέλειο χωρίς να είναι οι ίδιοι τέλειοι απαραίτητα.

alfavita.gr

Κοινοποίηση

Σχετικά άρθρα

4a327d34 6f54 45ef aff6 f29f911269b8 1
27 Οκτωβρίου 2025

«Ποιος κρατά τη σημαία;» – Παρέμβαση για τα κριτήρια επιλογής σημαιοφόρων στις μαθητικές παρελάσεις


Διαβάστε περισσότερα
pexels pixabay 267491
19 Οκτωβρίου 2025

«Πέμπτη 6 Νοέμβρη κλειστά σχολεία»: Το μαθητικό κάλεσμα, τα αιτήματα και τι σημαίνει για την εκπαιδευτική ατζέντα


Διαβάστε περισσότερα
images 3
13 Οκτωβρίου 2025

Ενημερωτική ομιλία για τις Στρατιωτικές Σχολές και τη Σταδιοδρομία στο Στρατό Ξηράς


Διαβάστε περισσότερα

Πρόσφατα

  • a46999fa a83b 49bc bc66 33b2e9b18e36
    Οι Λαρισαίοι τίμησαν την επέτειο του “ΟΧΙ”
    28 Οκτωβρίου 2025
  • ΒΑΛΑΤΣΟΥ 0
    Αθέατες πλευρές και συνέπειες της πληθωρικής βαθμολογίας των μαθητών μας
    28 Οκτωβρίου 2025
  • 4a327d34 6f54 45ef aff6 f29f911269b8 1
    «Ποιος κρατά τη σημαία;» – Παρέμβαση για τα κριτήρια επιλογής σημαιοφόρων στις μαθητικές παρελάσεις
    27 Οκτωβρίου 2025
  • Προσθέστε επικεφαλίδα
    ΚΥΡΙΑΚΗ 2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2025
    Εορτασμός της ημέρας της Πολύτεκνης Οικογένειας στον Ιερό Ναό Αναλήψεως
    26 Οκτωβρίου 2025
  • 251024 skl agonas 25 poster
    O Σύλλογος Καρκινοπαθών Λάρισας διοργανώνει τον 2ο αγώνα δρόμου με σύνθημα «Αγώνας για τη Ζωή»
    24 Οκτωβρίου 2025

Κατηγορίες

  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Αφιέρωμα
  • Εκδηλώσεις
  • Εκπαίδευση
  • Θέσεις Εργασίας
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Σημαντικά
  • Συνεντεύξεις
  • Υγεία

Ετικέτες

  • Covid-19
  • Google
  • Α21
  • ανεμβολίαστους υγειονομικούς
  • ανεργία
  • ΑΣΕΠ
  • ΑΣΠΕ
  • αυτισμός
  • βενζίνη
  • ΔΕΗ

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων Θεσσαλίας



Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

Εορτολόγιο


Ιστορικό


Ηπείρου 83 Λάρισα, 41222

2410614177

[email protected]

 
Μαρία Τσανάδη - Δημοσιογραφική<br>Επιμέλεια

Δημοσιογραφική Επιμέλεια

Μαρία Τσανάδη


[email protected]

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι


Όροι Χρήσης

Πολιτική Απορρήτου

Πολιτική Cookies

 

Λίστα Επικοινωνίας


Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο








Loading

© Copyright 2025 | Σύλλογος Πολυτέκνων Λαρίσης & Περιχώρων
    • 2410614177
    • [email protected]
    • ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ
    • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
    • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
    Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο

    Loading
    Αλλαγή Μεγέθους Γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Accessibility by WAH
    • About us
    • Cart
    • Checkout
    • Home
    • My account
    • Shop
    • Άγιοι Προστάτες
    • Ανακοινώσεις
    • Αρχική
    • Δείγμα σελίδας
    • Δοκιμαστική Αρχική Σελίδα
    • Επικοινωνία
    • Νέα
    • Νομοθεσία
    • Όροι Χρήσης
    • Πιστοποιητικό Πολυτεκνικής Ιδιότητας
    • Πολιτική Cookies
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Πολυτεκνική Ταυτότητα/Βιβλιάριο
    • Πρόγραμμα ιατρικής φροντίδας/ αντιμετώπισης φλεβικών παθήσεων πολυτέκνων γονέων
    • Προσφορές
    • Σύλλογος
    • Σύνδεσμοι
    • Σύνθεση ΔΣ
    • Συχνές Ερωτήσεις
    • Υπηρεσίες