• 2410614177
  • [email protected]
  • ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ
  • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
  • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
sypol-logosypol-logosypol-logosypol-logo
  • Αρχική
  • Ανακοινώσεις
  • Νέα
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Αφιέρωμα
    • Εκδηλώσεις
    • Εκπαίδευση
    • Θέσεις Εργασίας
    • Κοινωνία
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Σημαντικά
    • Συνεντεύξεις
    • Υγεία
  • Σύλλογος
    • Άγιοι Προστάτες
    • Νομοθεσία
    • Σύνθεση ΔΣ
    • Σύνδεσμοι
  • Υπηρεσίες
    • Πιστοποιητικό Πολυτεκνικής Ιδιότητας
    • Πολυτεκνική Ταυτότητα/Βιβλιάριο
  • Επικοινωνία
✕
240213 tiritompa 1
Ο Τιριτόμπα γιορτάζει 40 χρόνια λειτουργίας με την παράσταση «Η Μάγισσα Μπαχλεβίτσα»
13 Φεβρουαρίου 2024
gg4
Ιδιωτικά Πανεπιστήμια: Πάνω από 500 πανεπιστημιακοί υπογράφουν εναντίον τους και προαναγγέλλουν προσφυγή στο ΣτΕ
13 Φεβρουαρίου 2024
Δείτε τα όλα

Το Μάθημα της Κολύμβησης στα Δημοτικά Σχολεία έχει αφεθεί στην τύχη του!

13 Φεβρουαρίου 2024
Κατηγορίες
  • Αθλητισμός
Ετικέτες
pexels photo 3967926

Επιστολή προώθησε η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής στον υπουργό και τις υφυπουργούς Παιδείας, με στόχο την ανάδειξη του προβλήματος γύρω από το μάθημα της κολύμβησης στα δημοτικά σχολεία.

Το μάθημα είναι ιδιαίτερα παραμελημένο, κάτι που οδηγεί σε θανάτους πολιτών από πνιγμούς παγκοσμίως, αλλά και στην Ελλάδα λόγω άγνοιας κολύμβησης, μεταξύ των άλλων προβλημάτων που ωθούν σε αυτό.

«Η ένθερμη υποστήριξη των παιδιών, τα οποία συμμετέχουν ή έχουν ολοκληρώσει το Μάθημα, αλλά και η αποδοχή του από τους γονείς και το εκπαιδευτικό περιβάλλον, δικαιώνουν την επιλογή του, καθώς είναι άμεσα και ορατά τα οφέλη που αποκομίζουν οι μαθητές. Αντιθέτως, τα στοιχεία που προκύπτουν Πανελλαδικά από μαρτυρίες Καθηγητών Φ.Α. στην Π.ΕΝ.Α.Φ.Α. είναι απογοητευτικά για τη διεξαγωγή του. Τη φετινή χρονιά σε πολλές περιοχές, όπως είναι η Ρόδος, η Κόρινθος και η Χαλκίδα, το Μάθημα δεν υλοποιείται! Ακόμα και στις περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης που διαθέτουν πλέον κατάλληλες αθλητικές υποδομές και εγκαταστάσεις, ένας ελάχιστος μόνο αριθμός σχολείων συμμετέχει. Πολλά σχολεία, τα οποία έχουν τη βούληση να λάβουν μέρος μένουν εκτός, λόγω άρνησης απόσπασης των μονίμων εκπαιδευτικών και «αδυναμίας» έγκαιρης πρόσληψης αναπληρωτών από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., κατά την έναρξη της κάθε περιόδου. Το ίδιο συμβαίνει στην περίπτωση που γονείς μαθητών ή Διευθυντές Σχολείων αρνούνται τη συμμετοχή των παιδιών ή των τμημάτων. Αρκετές περιοχές αντιμετωπίζουν προβλήματα στη μετακίνηση λόγω καθυστερήσεων στους διαγωνισμούς για τη μίσθωση των λεωφορείων ή λόγω ακαταλληλότητας και μηχανικών προβλημάτων. Παράλληλα, οι κολυμβητικές εγκαταστάσεις εμφανίζουν βλάβες, κάποιες δεν διαθέτουν θέρμανση, ή δεν ενδείκνυνται για τη χειμερινή περίοδο (εξωτερικές πισίνες)», αναφέρει αναλυτικά η επιστολή σχετικά με τα εμπόδια που έχουν τεθεί στην απρόσκοπτη διδασκαλία του μαθήματος.

Η ανακοίνωση

«Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π.Ο.Υ.), εκτιμά ότι κάθε χρόνο σημειώνονται περίπου 236.000 θάνατοι από πνιγμό, ενώ στην Ελλάδα πάνω από 350 άτομα χάνουν τη ζωή τους στο υδάτινο περιβάλλον συμμετέχοντας σε δραστηριότητες αναψυχής. Οι κυριότερες αιτίες είναι η άγνοια κολύμβησης, η έλλειψη περίφραξης, η έλλειψη στενής εποπτείας/επιτήρησης από ναυαγοσώστη, η αποτυχία ορθής χρήσης σωσιβίων, η κατανάλωση αλκοόλ και το ιστορικό επιληψίας.

Η άγνοια της κολύμβησης προβλέφθηκε με την έκδοση Αναλυτικών Προγραμμάτων για τη  Φυσική Αγωγή στα σχολεία της χώρας το μακρινό 1977 με το Π.Δ. 1034/1977 (ΦΕΚ 347Α, 12/11/1977), απόρροια του Ν. 309/1976, με δεδομένη την έλλειψη κολυμβητικών δεξαμενών και ειδικευμένων γυμναστών που θα αναλάμβαναν το έργο της εκμάθησης του μαθήματος. Η μακρά πορεία προσπάθειας της καθιέρωσής του, ήρθε τελικά, με τον Νόμο 1566/1985, αλλά εκλήφθηκε περισσότερο ως βούληση για διατήρηση της επαφής με το υγρό στοιχείο σε μια χώρα με μεγάλη ακτογραμμή, πλούσια σε παραλίες και νησιά, παρά ως εφικτός στόχος. Η Κολύμβηση θεωρείται πλέον ως ένα από τα αντικείμενα του μαθήματος της Φ.Α. (Υ.Α. 21072β/Γ2, ΦΕΚ 304/τΒ/13.3.2003). Το περιεχόμενό του έχει εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με την πράξη 11/24.3.2016. Το Μάθημα απευθύνεται κυρίως σε παιδιά της Γ΄ τάξης Δημοτικού και της Δ΄ τάξης σε ειδικές περιπτώσεις, με τις αθλητικές εγκαταστάσεις να βρίσκονται σε απόσταση έως 25 χιλιόμετρα μακριά από την περιοχή του σχολείου.

Πραγματοποιούνται 10 ωριαίες παρακολουθήσεις για το κάθε τμήμα, σε μία από τις τρεις περιόδους (Α΄, Β’ ή Γ΄ τρίμηνο).

Υπάρχει ένα αλληλένδετο δίκτυο που πρέπει να συντονιστεί, ώστε να διεκπεραιωθεί η όλη προσπάθεια. Αποτελείται από α) την εμπλοκή των Διευθυντών των Σχολείων και των Γονέων/Κηδεμόνων, β) το έμψυχο δυναμικό με μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής και συνοδούς, γ) τις υποδομές, που είναι οι πισίνες και ο περιβάλλοντας χώρος και δ) τη μετακίνηση των μαθητών με λεωφορεία, που προϋποθέτει τη συνεργασία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με την Περιφέρεια.

Η ένθερμη υποστήριξη των παιδιών, τα οποία συμμετέχουν ή έχουν ολοκληρώσει το Μάθημα, αλλά και η αποδοχή του από τους γονείς και το εκπαιδευτικό περιβάλλον, δικαιώνουν την επιλογή του, καθώς είναι άμεσα και ορατά τα οφέλη που αποκομίζουν οι μαθητές. Αντιθέτως, τα στοιχεία που προκύπτουν Πανελλαδικά από μαρτυρίες Καθηγητών Φ.Α. στην Π.ΕΝ.Α.Φ.Α. είναι απογοητευτικά για τη διεξαγωγή του. Τη φετινή χρονιά σε πολλές περιοχές, όπως είναι η Ρόδος, η Κόρινθος και η Χαλκίδα, το Μάθημα δεν υλοποιείται! Ακόμα και στις περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης που διαθέτουν πλέον κατάλληλες αθλητικές υποδομές και εγκαταστάσεις, ένας ελάχιστος μόνο αριθμός σχολείων συμμετέχει. Πολλά σχολεία, τα οποία έχουν τη βούληση να λάβουν μέρος μένουν εκτός, λόγω άρνησης απόσπασης των μονίμων εκπαιδευτικών και «αδυναμίας» έγκαιρης πρόσληψης αναπληρωτών από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., κατά την έναρξη της κάθε περιόδου. Το ίδιο συμβαίνει στην περίπτωση που γονείς μαθητών ή Διευθυντές Σχολείων αρνούνται τη συμμετοχή των παιδιών ή των τμημάτων. Αρκετές περιοχές αντιμετωπίζουν προβλήματα στη μετακίνηση λόγω καθυστερήσεων στους διαγωνισμούς για τη μίσθωση των λεωφορείων ή λόγω ακαταλληλότητας και μηχανικών προβλημάτων. Παράλληλα, οι κολυμβητικές εγκαταστάσεις εμφανίζουν βλάβες, κάποιες δεν διαθέτουν θέρμανση, ή δεν ενδείκνυνται για τη χειμερινή περίοδο (εξωτερικές πισίνες).

Το μεγάλο ζήτημα της μη ύπαρξης Καθηγητών Ειδικής Φυσικής Αγωγής, για τα παιδιά που χρειάζονται υποστήριξη εντός πισίνας, δυσχεραίνει την ήδη βεβαρυμμένη κατάσταση. Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί ΠΕ70 της «παράλληλης στήριξης» στο μάθημα της κολύμβησης δεν μπορούν να υποστηρίξουν τους μαθητές τους και κρίνεται απαραίτητη η ύπαρξη εξειδικευμένου Καθηγητή Ειδικής Φυσικής Αγωγής στο κολυμβητήριο.

Θα πρέπει να καταστεί σαφές ότι η κολύμβηση αποτελεί αντικείμενο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, όπως είναι το άθλημα του στίβου, της καλαθοσφαίρισης, του ποδοσφαίρου ή της ενόργανης.

Δεν θα πρέπει να επαφίεται η διεξαγωγή του στις καλές προθέσεις των Διευθυντών των Σχολείων ή στους γονείς των μαθητών, όπως δεν γίνεται για κανένα άλλο αντικείμενο, ακόμη και αν παρεμβάλλεται το ζήτημα της μετακίνησης ή η διστακτικότητα των γονέων για την επαφή των παιδιών τους με το υγρό στοιχείο.

Από την πλευρά της Πολιτείας, καλή πρόθεση φαίνεται ότι ανέκαθεν υπήρχε. Το δαιδαλώδες, όμως, σύστημα των παράλληλα εμπλεκόμενων αρμοδίων και της ελληνικής γραφειοκρατίας πρέπει να απλοποιηθεί, ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί το Μάθημα, εκεί που τουλάχιστον υπάρχει η δυνατότητα.

Η βελτιστοποίηση της όλης διαδικασίας θα έρθει μόνο με την αρωγή του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. που θα πρέπει να έχει το συντονιστικό ρόλο, με έγκαιρο, ρεαλιστικό και ορθό προγραμματισμό υλοποίησης, με στελέχωση σε έμψυχο δυναμικό, με τη συστηματική παρακολούθηση της εφαρμογής του και με τη χορήγηση έκτακτων χρηματοδοτικών παροχών όπου απαιτείται για την απρόσκοπτη λειτουργία του μαθήματος.

Επιβάλλεται η καλύτερη οργάνωση, η συνεργασία και ο συντονισμός των εμπλεκόμενων φορέων για την πραγμάτωσή του. Η υλοποίησή του βασίζεται ιδιαιτέρως στην έγκαιρη πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού, ώστε να μην χάνεται ούτε μία περίοδος των παρακολουθήσεων στο σχολικό έτος. Το μάθημα της Κολύμβησης θα πρέπει να εφαρμοστεί καθολικά σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία για να λάβει τη θέση που του αξίζει στη συνείδηση των πολιτών για την αναγκαιότητά του, καθώς είναι ζωτικής σημασίας, όχι μόνο για τη συμβολή του στην σωματική και ψυχική υγεία των μαθητών, αλλά και για την αντιμετώπιση των πνιγμών που μαστίζει τη χώρα μας.

Απαιτούμε την άμεση στελέχωση του Μαθήματος με επαρκείς προσλήψεις Καθηγητών Φυσικής Αγωγής και Ειδικής Φυσικής Αγωγής, ώστε να μη χαθεί η επόμενη περίοδος διεξαγωγής του κατά το τρέχον σχολικό έτος!

Αιτούμαστε τον επανασχεδιασμό της διεξαγωγής του μαθήματος, λαμβάνοντας υπόψη τα επικαιροποιημένα στοιχεία σε ανάγκες στελέχωσης εξειδικευμένου προσωπικού, σε απαραίτητες υποδομές και στην εφαρμογή καλών πρακτικών στις μεθόδους υλοποίησης για τα επόμενα σχολικά  έτη!»

Πηγή: alfavita.gr

Κοινοποίηση

Σχετικά άρθρα

250502 ippokrateios dromos st
2 Μαΐου 2025

Έτοιμη η Λάρισα για τον 14ο Ιπποκράτειο Δρόμο – Την Κυριακή οι αγώνες, με επίκεντρο το Αρχαίο Θέατρο και το Μνημείο του Ιπποκράτη


Διαβάστε περισσότερα
Ανώνυμο σχέδιο
12 Απριλίου 2025

ΑΕΛ
Η “Βασίλισσα του κάμπου” επέστρεψε στα μεγάλα “σαλόνια” – Χιλιάδες κόσμος στους δρόμους της Λάρισας για την άνοδο – Μοναδικές στιγμές εντός και εκτός γηπέδου


Διαβάστε περισσότερα
250318 kickboxing 2
18 Μαρτίου 2025

Στη Λάρισα το Πανελλήνιο Κύπελλο Kickboxing και το Πρωτάθλημα Κλάδων Άθλησης – Από τις 4 ως τις 6 Απριλίου


Διαβάστε περισσότερα

Πρόσφατα

  • pexels pavel danilyuk 8762974 1
    Πιο ανθυγιεινό από ποτέ το πιο δημοφιλές πρωινό για παιδιά
    31 Μαΐου 2025
  • 202505310617449662
    Φεστιβάλ Χρωμάτων σήμερα στο Mikel Coffee Train Park – Έκρηξη Χαράς & Χρωμάτων!
    31 Μαΐου 2025
  • Συνέλευση πολυτέκνων Λάρισας
    31 Μαΐου 2025
  • euro money currency the european 158776
    Επίδομα παιδιού: Άνοιξε το Α21, τι πρέπει να προσέξουν οι δικαιούχοι
    30 Μαΐου 2025
  • 202505291252116397
    Ημέρα Καριέρας: Νέες ευκαιρίες για απασχόληση σε επιχειρήσεις της περιοχής
    29 Μαΐου 2025

Κατηγορίες

  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Αφιέρωμα
  • Εκδηλώσεις
  • Εκπαίδευση
  • Θέσεις Εργασίας
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Σημαντικά
  • Συνεντεύξεις
  • Υγεία

Ετικέτες

  • Covid-19
  • Google
  • Α21
  • ανεμβολίαστους υγειονομικούς
  • ανεργία
  • ΑΣΕΠ
  • ΑΣΠΕ
  • αυτισμός
  • βενζίνη
  • ΔΕΗ

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων Θεσσαλίας



Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

Εορτολόγιο


Ιστορικό


Ηπείρου 83 Λάρισα, 41222

2410614177

[email protected]

 
Μαρία Τσανάδη - Δημοσιογραφική<br>Επιμέλεια

Δημοσιογραφική Επιμέλεια

Μαρία Τσανάδη


[email protected]

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι


Όροι Χρήσης

Πολιτική Απορρήτου

Πολιτική Cookies

 

Λίστα Επικοινωνίας


Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο








Loading

© Copyright 2025 | Σύλλογος Πολυτέκνων Λαρίσης & Περιχώρων
    • 2410614177
    • [email protected]
    • ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ
    • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
    • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
    Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο

    Loading
    Αλλαγή Μεγέθους Γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Accessibility by WAH
    • About us
    • Cart
    • Checkout
    • Home
    • My account
    • Shop
    • Άγιοι Προστάτες
    • Ανακοινώσεις
    • Αρχική
    • Δείγμα σελίδας
    • Δοκιμαστική Αρχική Σελίδα
    • Επικοινωνία
    • Νέα
    • Νομοθεσία
    • Όροι Χρήσης
    • Πιστοποιητικό Πολυτεκνικής Ιδιότητας
    • Πολιτική Cookies
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Πολυτεκνική Ταυτότητα/Βιβλιάριο
    • Πρόγραμμα ιατρικής φροντίδας/ αντιμετώπισης φλεβικών παθήσεων πολυτέκνων γονέων
    • Προσφορές
    • Σύλλογος
    • Σύνδεσμοι
    • Σύνθεση ΔΣ
    • Συχνές Ερωτήσεις
    • Υπηρεσίες