Επιστολή ΑΣΠΕ στα μέλη της Δ.Ε.Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, για την τροπολογία των Μετεγγραφών
2 Ιανουαρίου 2013Η ομιλία του Προέδρου της ΑΣΠΕ
7 Ιανουαρίου 2013
επιτέλεσαν ……….το έργο τους…… συνεπικουρούμενοι
από τους Έλληνες <<πολιτικούς>>
από τους Έλληνες <<πολιτικούς>>
Οι συνταγματολόγοι της
Συγ(κυβέρνησης) αγνόησαν προκλητικά όλες τις φωνές διαμαρτυρίας και μοναδικό
μέλημα είχαν να εξαφανίσουν τις
πολύτεκνες οικογένειες.
Συγ(κυβέρνησης) αγνόησαν προκλητικά όλες τις φωνές διαμαρτυρίας και μοναδικό
μέλημα είχαν να εξαφανίσουν τις
πολύτεκνες οικογένειες.
1. Η Ολομέλεια του Σ.τ.Ε έχει
αποφανθεί πως η χορήγηση των πολυτεκνικών επιδομάτων και της ισόβιας σύνταξης
αποτελούσαν δημογραφικό κίνητρο για ν’ αποκτήσουν τα νέα ζευγάρια περισσότερα
παιδιά και δεν εντάσσονται στα κοινωνικά ή προνοιακά επιδόματα.
αποφανθεί πως η χορήγηση των πολυτεκνικών επιδομάτων και της ισόβιας σύνταξης
αποτελούσαν δημογραφικό κίνητρο για ν’ αποκτήσουν τα νέα ζευγάρια περισσότερα
παιδιά και δεν εντάσσονται στα κοινωνικά ή προνοιακά επιδόματα.
2.Η επιστημονική Επιτροπή της
Βουλής (Β΄Δ/νση Επιστημονικών Μελετών – Τμήμα Νομοτεχνικής Επεξεργασίας Σχεδίων
και Προτάσεων Νόμων), επί της παρ. 1 Α περ. 1 του σχεδίου τότε του Ν.
4093/2012, που αναφέρεται στην περικοπή των πολυτεκνικών επιδομάτων και της
ισόβιας σύνταξης της πολύτεκνης μητέρας αναφέρει μεταξύ των άλλων:
Βουλής (Β΄Δ/νση Επιστημονικών Μελετών – Τμήμα Νομοτεχνικής Επεξεργασίας Σχεδίων
και Προτάσεων Νόμων), επί της παρ. 1 Α περ. 1 του σχεδίου τότε του Ν.
4093/2012, που αναφέρεται στην περικοπή των πολυτεκνικών επιδομάτων και της
ισόβιας σύνταξης της πολύτεκνης μητέρας αναφέρει μεταξύ των άλλων:
« Επί της παραγράφου ΙΑ
Υποπαράγραφος ΙΑ 2 περ. Ι
Υποπαράγραφος ΙΑ 2 περ. Ι
Με την προτεινόμενη διάταξη
θεσπίζεται ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων, το οποίο αντικαθιστά τα υφιστάμενα
οικογενειακά επιδόματα τριτέκνων, πολυτέκνων, εφάπαξ παροχής, ισόβιας σύνταξης
και τρίτου παιδιού, υπολογιζόμενο βάσει κλιμακούμενου εισοδηματικού κριτηρίου.
θεσπίζεται ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων, το οποίο αντικαθιστά τα υφιστάμενα
οικογενειακά επιδόματα τριτέκνων, πολυτέκνων, εφάπαξ παροχής, ισόβιας σύνταξης
και τρίτου παιδιού, υπολογιζόμενο βάσει κλιμακούμενου εισοδηματικού κριτηρίου.
Επισημαίνεται, σχετικώς, ότι ως
προς το ζήτημα του περιορισμού των προβλεπόμενων διά του ν. 1892/1990 άρθρο 63
«Μέτρα για το δημογραφικό πρόβλημα», παροχών προς τις πολύτεκνες μητέρες, βάσει
εισοδηματικών 21 κριτηρίων, κατά το Συμβούλιο της Επικρατείας «… το άρθρο 21
παρ. 2 του Συντάγματος ορίζει ότι “πολύτεκνες οικογένειες . . . δικαιούνται
της ειδικής φροντίδος του Κράτους”. Η θέσπιση δε, ειδικότερα, τέτοιων
εξαιρέσεων με κριτήρια αναγόμενα στο εισόδημα των πολυτέκνων οικογενειών δεν
είναι συνταγματικώς επιτρεπτή, εν όψει και του ότι ο συνταγματικός νομοθέτης,
θεσπίζοντας την υπέρ αυτών ειδική κρατική φροντίδα, δεν απέβλεψε στην ενίσχυση
αυτών ως κατηγορίας οικονομικώς αδυνάτων ή αναξιοπαθούντων προσώπων. Εν όψει τούτου η θέσπιση
ανωτάτου ορίου ετησίου οικογενειακού εισοδήματος ως προϋποθέσεως για την
χορήγηση των ως άνω παροχών [οι οποίες αποτελούν «λόγω του καθολικού των
χαρακτήρος και της φύσεώς των ως χρηματικών παροχών, μέτρα με τα οποία, κατ’
εξοχήν, πραγματώνεται η κατ’ άρθρον 21 παρ. 2 του Συντάγματος ειδική κρατική
φροντίδα υπέρ των πολυτέκνων οικογενειών»] αντίκειται στην εν λόγω συνταγματική
διάταξη »
προς το ζήτημα του περιορισμού των προβλεπόμενων διά του ν. 1892/1990 άρθρο 63
«Μέτρα για το δημογραφικό πρόβλημα», παροχών προς τις πολύτεκνες μητέρες, βάσει
εισοδηματικών 21 κριτηρίων, κατά το Συμβούλιο της Επικρατείας «… το άρθρο 21
παρ. 2 του Συντάγματος ορίζει ότι “πολύτεκνες οικογένειες . . . δικαιούνται
της ειδικής φροντίδος του Κράτους”. Η θέσπιση δε, ειδικότερα, τέτοιων
εξαιρέσεων με κριτήρια αναγόμενα στο εισόδημα των πολυτέκνων οικογενειών δεν
είναι συνταγματικώς επιτρεπτή, εν όψει και του ότι ο συνταγματικός νομοθέτης,
θεσπίζοντας την υπέρ αυτών ειδική κρατική φροντίδα, δεν απέβλεψε στην ενίσχυση
αυτών ως κατηγορίας οικονομικώς αδυνάτων ή αναξιοπαθούντων προσώπων. Εν όψει τούτου η θέσπιση
ανωτάτου ορίου ετησίου οικογενειακού εισοδήματος ως προϋποθέσεως για την
χορήγηση των ως άνω παροχών [οι οποίες αποτελούν «λόγω του καθολικού των
χαρακτήρος και της φύσεώς των ως χρηματικών παροχών, μέτρα με τα οποία, κατ’
εξοχήν, πραγματώνεται η κατ’ άρθρον 21 παρ. 2 του Συντάγματος ειδική κρατική
φροντίδα υπέρ των πολυτέκνων οικογενειών»] αντίκειται στην εν λόγω συνταγματική
διάταξη »
(ΣτΕ 1095/2001.)
Στη συνέχεια………………………………………………….
Για προσβολή κοινωνικών
δικαιωμάτων μιλούν κορυφαίοι Συνταγματολόγοι που διδάσκουν σε Ελληνικά
Πανεπιστήμια.
δικαιωμάτων μιλούν κορυφαίοι Συνταγματολόγοι που διδάσκουν σε Ελληνικά
Πανεπιστήμια.
Δικαίωµα προστασίας της
οικογένειας και ιδίως της πολύτεκνης οικογένειας (άρθρο 21 παρ. 1 και 2 Συντ.)
οικογένειας και ιδίως της πολύτεκνης οικογένειας (άρθρο 21 παρ. 1 και 2 Συντ.)
Σύµφωνα µε την παρ. 1 του άρθρου
21 Συντ., «η οικογένεια, ως θεµέλιο της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους,
καθώς και ο γάµος, η µητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία
του Κράτους». Ειδικότερα, στην παρ. 2 του ίδιου άρθρου ορίζεται ότι «πολύτεκνες
οικογένειες … έχουν δικαίωµα ειδικής φροντίδας από το Κράτος». Συναφώς, στην
παρ. 5 του ίδιου άρθρου προβλέπεται ότι «ο σχεδιασµός και η εφαρµογής
δηµογραφικής πολιτικής, καθώς και η λήψη όλων των αναγκαίων µέτρων αποτελεί
υποχρέωση του Κράτους».
21 Συντ., «η οικογένεια, ως θεµέλιο της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους,
καθώς και ο γάµος, η µητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία
του Κράτους». Ειδικότερα, στην παρ. 2 του ίδιου άρθρου ορίζεται ότι «πολύτεκνες
οικογένειες … έχουν δικαίωµα ειδικής φροντίδας από το Κράτος». Συναφώς, στην
παρ. 5 του ίδιου άρθρου προβλέπεται ότι «ο σχεδιασµός και η εφαρµογής
δηµογραφικής πολιτικής, καθώς και η λήψη όλων των αναγκαίων µέτρων αποτελεί
υποχρέωση του Κράτους».
Σύµφωνα µε πάγια νοµολογία του
Συµβουλίου της Επικρατείας, µε τη διάταξη της παρ. 2, «η θέσπιση της οποίας
αποσκοπεί στην αντιµετώπιση του δηµογραφικού προβλήµατος της Χώρας …
εξυπακούεται … στοιχειώδης απαγορευτικός κανόνας, δεσµευτικός για τον κοινό
νοµοθέτη, συµφώνως προς τον οποίο δεν είναι συνταγµατικώς ανεκτός ο περιορισµός
ή η υποβάθµιση της παρεχοµένης στους πολυτέκνους ειδικής φροντίδος, άνευ
αποχρώντος λόγου, στα πλαίσια της αυτής σχέσεως (βλ. ΣτΕ 2773, 2778,
2781/1991). Εν όψει δε της αδιαστίκτου διατυπώσεως της εν λόγω συνταγµατικής
διατάξεως αλλά και του προαναφερθέντος σκοπού της, η εξυπηρέτηση του οποίου
συνιστά και λόγον γενικωτέρου δηµοσίου συµφέροντος (βλ. ΣτΕ 2773/1991), δεν
είναι επίσης συνταγµατικώς ανεκτές, ρυθµίσεις µε τις οποίες ορισµένες
πολύτεκνες οικογένειες εξαιρούνται της ανωτέρω ειδικής κρατικής φροντίδος, αφού
έτσι αναιρείται, ως προς αυτές, η αδιαστίκτως υπέρ των πολυτέκνων οικογενειών
επιβαλλοµένη από το Σύνταγµα ειδική φροντίδα του Κράτους. Η θέσπιση δε,
ειδικώτερα, τέτοιων εξαιρέσεων µε κριτήρια αναγόµενα στο εισόδηµα των
πολυτέκνων οικογενειών δεν είναι συνταγµατικώς επιτρεπτή, εν όψει και του ότι ο
συνταγµατικός νοµοθέτης, θεσπίζοντας την υπέρ αυτών ειδική κρατική φροντίδα,
δεν απέβλεψε στην ενίσχυση αυτών ως κατηγορίας οικονοµικώς αδυνάτων ή
αναξιοπαθούντων προσώπων» (ΣτΕ 1095/2001, σκέψη 6, και παγίως έκτοτε, βλ. ΣτΕ
2036, 2923/2006 κ.ά.).
Συµβουλίου της Επικρατείας, µε τη διάταξη της παρ. 2, «η θέσπιση της οποίας
αποσκοπεί στην αντιµετώπιση του δηµογραφικού προβλήµατος της Χώρας …
εξυπακούεται … στοιχειώδης απαγορευτικός κανόνας, δεσµευτικός για τον κοινό
νοµοθέτη, συµφώνως προς τον οποίο δεν είναι συνταγµατικώς ανεκτός ο περιορισµός
ή η υποβάθµιση της παρεχοµένης στους πολυτέκνους ειδικής φροντίδος, άνευ
αποχρώντος λόγου, στα πλαίσια της αυτής σχέσεως (βλ. ΣτΕ 2773, 2778,
2781/1991). Εν όψει δε της αδιαστίκτου διατυπώσεως της εν λόγω συνταγµατικής
διατάξεως αλλά και του προαναφερθέντος σκοπού της, η εξυπηρέτηση του οποίου
συνιστά και λόγον γενικωτέρου δηµοσίου συµφέροντος (βλ. ΣτΕ 2773/1991), δεν
είναι επίσης συνταγµατικώς ανεκτές, ρυθµίσεις µε τις οποίες ορισµένες
πολύτεκνες οικογένειες εξαιρούνται της ανωτέρω ειδικής κρατικής φροντίδος, αφού
έτσι αναιρείται, ως προς αυτές, η αδιαστίκτως υπέρ των πολυτέκνων οικογενειών
επιβαλλοµένη από το Σύνταγµα ειδική φροντίδα του Κράτους. Η θέσπιση δε,
ειδικώτερα, τέτοιων εξαιρέσεων µε κριτήρια αναγόµενα στο εισόδηµα των
πολυτέκνων οικογενειών δεν είναι συνταγµατικώς επιτρεπτή, εν όψει και του ότι ο
συνταγµατικός νοµοθέτης, θεσπίζοντας την υπέρ αυτών ειδική κρατική φροντίδα,
δεν απέβλεψε στην ενίσχυση αυτών ως κατηγορίας οικονοµικώς αδυνάτων ή
αναξιοπαθούντων προσώπων» (ΣτΕ 1095/2001, σκέψη 6, και παγίως έκτοτε, βλ. ΣτΕ
2036, 2923/2006 κ.ά.).
Ενόψει της νοµολογίας αυτής, πρέπει να γίνει δεκτό ότι η κατάργηση των
πολυτεκνικών επιδοµάτων και η υποκατάστασή τους από ενιαίο οικογενειακό επίδοµα
που θα χορηγείται βάσει εισοδηµατικών κριτηρίων, και άρα θα εξαιρεί µεγάλο
αριθµό πολύτεκνων οικογενειών, υποβαθµίζει κατά τρόπο συνταγµατικά ανεπίτρεπτο
την παρεχόµενη στους πολύτεκνους ειδική φροντίδα και, ως εκ τούτου, αντίκειται
ευθέως στο άρθρο 21 παρ. 2 Συντ. Περαιτέρω,
η κρίση της νοµολογίας ότι η θέσπιση ειδικής κρατικής φροντίδας υπέρ των
πολυτέκνων δεν απέβλεψε στην ενίσχυση αυτών ως κατηγορίας οικονοµικώς αδυνάτων
ή αναξιοπαθούντων προσώπων, αλλά αποσκοπεί στην αντιµετώπιση του δηµογραφικού
προβλήµατος της Χώρας, ισχύει καταρχήν επίσης και για την προστασία της
οικογένειας εν γένει, µεταξύ άλλων µε τη θέσπιση οικογενειακών επιδοµάτων. Κατά
συνέπεια, πρέπει να γίνει δεκτό ότι η κατάργηση των οικογενειακών επιδοµάτων
και η υποκατάστασή τους από ενιαίο επίδοµα σηµαντικά χαµηλότερου ύψους, το
οποίο µάλιστα περικόπτεται κατά το 1/3 για οικογένειες µε ετήσια εισόδηµα άνω
των 6.000 ευρώ, κατά τα 2/3 για εισόδηµα άνω των 12.000 ευρώ και καταργείται ολοσχερώς
για οικογένειες µε εισόδηµα άνω των 18.000 ευρώ, υποβαθµίζει υπέρµετρα την
κοινωνική προστασία της οικογένειας και ως εκ τούτου αντίκειται στο άρθρο 21
παρ. 1 Συντ.
πολυτεκνικών επιδοµάτων και η υποκατάστασή τους από ενιαίο οικογενειακό επίδοµα
που θα χορηγείται βάσει εισοδηµατικών κριτηρίων, και άρα θα εξαιρεί µεγάλο
αριθµό πολύτεκνων οικογενειών, υποβαθµίζει κατά τρόπο συνταγµατικά ανεπίτρεπτο
την παρεχόµενη στους πολύτεκνους ειδική φροντίδα και, ως εκ τούτου, αντίκειται
ευθέως στο άρθρο 21 παρ. 2 Συντ. Περαιτέρω,
η κρίση της νοµολογίας ότι η θέσπιση ειδικής κρατικής φροντίδας υπέρ των
πολυτέκνων δεν απέβλεψε στην ενίσχυση αυτών ως κατηγορίας οικονοµικώς αδυνάτων
ή αναξιοπαθούντων προσώπων, αλλά αποσκοπεί στην αντιµετώπιση του δηµογραφικού
προβλήµατος της Χώρας, ισχύει καταρχήν επίσης και για την προστασία της
οικογένειας εν γένει, µεταξύ άλλων µε τη θέσπιση οικογενειακών επιδοµάτων. Κατά
συνέπεια, πρέπει να γίνει δεκτό ότι η κατάργηση των οικογενειακών επιδοµάτων
και η υποκατάστασή τους από ενιαίο επίδοµα σηµαντικά χαµηλότερου ύψους, το
οποίο µάλιστα περικόπτεται κατά το 1/3 για οικογένειες µε ετήσια εισόδηµα άνω
των 6.000 ευρώ, κατά τα 2/3 για εισόδηµα άνω των 12.000 ευρώ και καταργείται ολοσχερώς
για οικογένειες µε εισόδηµα άνω των 18.000 ευρώ, υποβαθµίζει υπέρµετρα την
κοινωνική προστασία της οικογένειας και ως εκ τούτου αντίκειται στο άρθρο 21
παρ. 1 Συντ.
Επιδίωξη της πολύτεκνης
οικογένειας είναι να αγωνισθεί, να καταργηθεί η ψηφισθείσα διάταξη και να
αντικατασταθεί με τη διάταξη που
πρότεινε η ΑΣΠΕ και η οποία έχει ως κατωτέρω:
οικογένειας είναι να αγωνισθεί, να καταργηθεί η ψηφισθείσα διάταξη και να
αντικατασταθεί με τη διάταξη που
πρότεινε η ΑΣΠΕ και η οποία έχει ως κατωτέρω:
«Η διάταξη της παρ. ΙΑ2 σελ. 5604 του ν. 4093/2012 (ΦΕΚ 222 Α της
12/11/2012) καταργείται. Τα χορηγούμενα από τον ΟΓΑ επιδόματα της πολύτεκνης
μητέρας, ισόβια σύνταξη της πολύτεκνης μητέρας, επιδόματα μητέρων τρίτου τέκνου
και η εφάπαξ παροχή των 2.000 ευρώ του Ν. 3454/2006, από 1ης Νοεμβρίου 2012 και
εφεξής καταβάλλονται μειωμένα κατά 15%, καταργουμένης κάθε διάταξης περί
εισοδηματικών κριτηρίων».
12/11/2012) καταργείται. Τα χορηγούμενα από τον ΟΓΑ επιδόματα της πολύτεκνης
μητέρας, ισόβια σύνταξη της πολύτεκνης μητέρας, επιδόματα μητέρων τρίτου τέκνου
και η εφάπαξ παροχή των 2.000 ευρώ του Ν. 3454/2006, από 1ης Νοεμβρίου 2012 και
εφεξής καταβάλλονται μειωμένα κατά 15%, καταργουμένης κάθε διάταξης περί
εισοδηματικών κριτηρίων».
Όπως προκύπτει από την Έκθεση του
Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, με την περικοπή όλων των επιδομάτων που
αναφέρθηκαν παραπάνω, καθώς και της ισόβιας σύνταξης της πολύτεκνης μητέρας, το
κράτος εξοικονομεί 86.000.000ευρώ.
Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, με την περικοπή όλων των επιδομάτων που
αναφέρθηκαν παραπάνω, καθώς και της ισόβιας σύνταξης της πολύτεκνης μητέρας, το
κράτος εξοικονομεί 86.000.000ευρώ.
Με την παραπάνω πρόταση της ΑΣΠΕ,
είναι απολύτως εξακριβωμένο πως το κράτος θα εξοικονομήσει 103.000.000 ευρώ. Το
προτεινόμενο δηλαδή ισοδύναμο μέτρο από την ΑΣΠΕ, καλύπτει κατά πολύ το ποσό
που εξοικονομείται από την περικοπή των επιδομάτων.
είναι απολύτως εξακριβωμένο πως το κράτος θα εξοικονομήσει 103.000.000 ευρώ. Το
προτεινόμενο δηλαδή ισοδύναμο μέτρο από την ΑΣΠΕ, καλύπτει κατά πολύ το ποσό
που εξοικονομείται από την περικοπή των επιδομάτων.
Και όμως, η πρόταση της ΑΣΠΕ δεν
υιοθετήθηκε από τη Συγ(κυβέρνηση). Γιατί;
υιοθετήθηκε από τη Συγ(κυβέρνηση). Γιατί;
Οι πολύτεκνοι βρίσκονται σε
αναβρασμό.Με το κακό σας παράδειγμα της μη εφαρμογής του Συντάγματος για την
ειδική φροντίδα της πολύτεκνης οικογένειας εξοργίσατε τους πολύτεκνους.
Επιδοθήκατε σε αντιδημογραφικό, αντιοικογενειακό
και αντιπολυτεκνικό παραλήρημα με απρόβλεπτες συνέπειες για την πορεία του
Εθνους. Από επιθυμητό πρόσωπο που ήταν και θα είναι η πολύτεκνη οικογένεια
την κατατάξατε (έτσι νομίζετε…) σε
συνεργό των σύγχρονων αρουραίων της Ελληνικής κοινωνίας. ΚΑΝΕΤΕ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ
ΛΑΘΟΣ.
αναβρασμό.Με το κακό σας παράδειγμα της μη εφαρμογής του Συντάγματος για την
ειδική φροντίδα της πολύτεκνης οικογένειας εξοργίσατε τους πολύτεκνους.
Επιδοθήκατε σε αντιδημογραφικό, αντιοικογενειακό
και αντιπολυτεκνικό παραλήρημα με απρόβλεπτες συνέπειες για την πορεία του
Εθνους. Από επιθυμητό πρόσωπο που ήταν και θα είναι η πολύτεκνη οικογένεια
την κατατάξατε (έτσι νομίζετε…) σε
συνεργό των σύγχρονων αρουραίων της Ελληνικής κοινωνίας. ΚΑΝΕΤΕ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ
ΛΑΘΟΣ.
Τους γνωρίζετε καλά, αλλά ήρθε η
ώρα να δικάζονται κι αυτοί όπως όλοι οι
άλλοι πολίτες και όχι <<φιλικά>> από τους συναδέλφους της Βουλής!!!
ώρα να δικάζονται κι αυτοί όπως όλοι οι
άλλοι πολίτες και όχι <<φιλικά>> από τους συναδέλφους της Βουλής!!!
O Πρόεδρος Ο Γεν.Γραμματέας
Τσιόγιας Νικ. Γκουντελάκης Παν.