Επιστολή Μαίρης Καμηλαράκη προς τους πολύτεκνους
27 Απριλίου 2012Στο Σύλλογο Πολυτέκνων Λάρισας ο Θεόδωρος Γκαμπέτας
9 Μαΐου 2012
Βάσει του ΥΚ (Ν.3528/2007 ΦΕΚ 26/Α/2007)
Άρθρο 66
Μετακίνηση
1. Μετακίνηση υπαλλήλου από μία οργανική μονάδα σε άλλη της ίδιας αρχής πραγματοποιείται με απόφαση του προϊσταμένου της.
2. Μετακίνηση προϊσταμένων γίνεται σε αντίστοιχης βαθμίδας οργανική μονάδα.
3.
Για μετακίνηση σε οργανική μονάδα που εδρεύει σε περιοχή άλλου δήμου ή
κοινότητας, το οικείο όργανο υποχρεούται να μετακινήσει τον υπάλληλο που
έχει εκδηλώσει επιθυμία μετακίνησης στη συγκεκριμένη οργανική μονάδα,
εκτός εάν αιτιολογημένοι λόγοι συμφέροντος της υπηρεσίας δεν επιτρέπουν
τη μετακίνηση του. Στις λοιπές περιπτώσεις το οικείο όργανο υποχρεούται
να λάβει υπόψη του κριτήρια όπως ο τόπος κατοικίας του υπαλλήλου, η κατάσταση υγείας του, η οικογενειακή
του κατάσταση και η συνυπηρέτηση συζύγου.
4.
Η μετακίνηση εκτός νομού ή σε νησί γίνεται με τη διαδικασία της
μετάθεσης. Εξαιρούνται τα νησιά που έχουν οδική σύνδεση με χερσαία
τμήματα της χώρας.
Άρθρο 67
Μετάθεση
1. Μετάθεση επιτρέπεται μετά από αίτηση του υπαλλήλου ή αυτεπαγγέλτως από την υπηρεσία, μόνο όταν υπάρχει κενή θέση.
2.
Οι μεταθέσεις μετά από αίτηση του υπαλλήλου προηγούνται των μεταθέσεων
χωρίς αίτηση. Οι μεταθέσεις, μετά από αίτηση, υπαλλήλων που πάσχουν από
δυσίατα νοσήματα, προηγούνται των λοιπών κατηγοριών μεταθέσεων μετά από αίτηση. Μετάθεση πολυτέκνων και τέκνων πολυτέκνων δεν είναι δυνατή χωρίς αίτηση τους.
Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου ισχύει και για υπαλλήλους που είναι
γονείς τριών τέκνων ή για ένα τέκνο οικογένειας με τρία παιδιά, τα οποία
ένα ή περισσότερα είναι υπάλληλοι. Αν στην τελευταία περίπτωση και
οι γονείς είναι υπάλληλοι, η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου
εφαρμόζεται μόνο για τους γονείς ή μόνο για ένα τέκνο αυτών.
3. Για
τη διενέργεια μεταθέσεων λαμβάνονται υπόψη τα κριτήρια του συνολικού
χρόνου υπηρεσίας του υπαλλήλου, του χρόνου υπηρεσίας κατά περιοχή, της
οικογενειακής του κατάστασης, της ηλικίας, της συνυπηρέτησης και της
εντοπιότητας, αξιολογούμενα με συντελεστές βαρύτητας (μόρια). Η
οικογενειακή κατάσταση αξιολογείται με συντελεστή τρία (3) για τον
σύζυγο, τρία (3) για το πρώτο και πέντε (5) για κάθε επόμενο ανήλικο
τέκνο ή τέκνο που σπουδάζει σε σχολή ανώτατης εκπαίδευσης, εφόσον δεν
έχει συμπληρώσει το 25ο έτος της ηλικίας του. Στους άγαμους,
διαζευγμένους, χήρους και εν διαστάσει γονείς τέκνων από τα αναφερόμενα στο προηγούμενο εδάφιο, για τα οποία
τους έχει αποδεδειγμένα ανατεθεί η επιμέλεια, οι συντελεστές βαρύτητας
προσαυξάνονται κατά ένα (1) για κάθε τέκνο. Η ηλικία των ετών 40, 41−50
και 51−60 αξιολογείται με τους συντελεστές ένα (1), δύο (2) και τρία
(3), αντίστοιχα.
……….
7. Οι υπάλληλοι δεν μετατίθενται πριν συμπληρώσουν διετία στην υπηρεσία που τοποθετήθηκαν κατά το διορισμό τους.
8. Κατ’
εξαίρεση επιτρέπεται, σύμφωνα με τη διαδικασία της παραγράφου 5,
μετάθεση πριν από την παρέλευση του ανωτέρω χρονικού διαστήματος είτε σε
περίπτωση αμοιβαίας αίτησης υπαλλήλων είτε για σοβαρούς υπηρεσιακούς ή προσωπικούς λόγους.
9. Η μετά από αίτηση του υπαλλήλου μετάθεση του σε παραμεθόρια περιοχή με σκοπό τη συνυπηρέτηση συζύγων είναι υποχρεωτική.Άρθρο 68
Απόσπαση
1.
Με απόφαση των οικείων Υπουργών επιτρέπεται η απόσπαση υπαλλήλων
δημοσίων υπηρεσιών κάθε μορφής ή νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου σε
υπηρεσία άλλου Υπουργείου ή σε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου για την
αντιμετώπιση σοβαρών και επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών προσωρινού χαρακτήρα μετά από γνώμη των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων.
2.
Απόσπαση υπαλλήλων από μία αρχή σε άλλη του ίδιου υπουργείου ή νομικού
προσώπου δημοσίου δικαίου επιτρέπεται για κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών με
απόφαση του οικείου Υπουργού ή του οργάνου διοίκησης του νομικού προσώπου μετά από γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου.
3. Απόσπαση για προσωπικούς λόγους είναι δυνατή κατ’ εξαίρεση και εφόσον οι ανάγκες της υπηρεσίας το επιτρέπουν.
4. Η διάρκεια των ανωτέρω αποσπάσεων δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δύο (2) έτη συνολικά. Με αίτηση του υπαλλήλου, η απόσπαση μπορεί να παρατείνεται για ένα (1) ακόμη έτος.
5.
Η απόσπαση παύει αυτοδικαίως όταν λήξει το χρονικό όριο της παρ. 4 του
παρόντος άρθρου. Ο υπάλληλος με τη λήξη της απόσπασης επανέρχεται
υποχρεωτικά στη θέση του χωρίς άλλη διατύπωση.
6. Απαγορεύεται η
απόσπαση υπαλλήλου που έχει επιλεγεί ως προϊστάμενος οργανικής μονάδας.
Σε περίπτωση που ο αποσπασμένος υπάλληλος επιλεγεί ως προϊστάμενος
οργανικής μονάδας, επέρχεται
αυτοδίκαιη παύση της απόσπασης από την τοποθέτηση του
ως προϊσταμένου.
7.
Η απόσπαση μπορεί να παύει οποτεδήποτε πριν από τη λήξη του χρονικού
ορίου της παρ. 4 του παρόντος άρθρου για λόγους αναγόμενους στην
υπηρεσία.Άρθρο 71
Μετάταξη σε άλλο Υπουργείο ή δημόσια υπηρεσία
ή νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου1.
Επιτρέπεται μετάταξη από Υπουργείο σε Υπουργείο ή σε άλλη δημόσια
υπηρεσία ή σε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου και αντιστρόφως ή μεταξύ
τους. Οποιοσδήποτε από τους ανωτέρω φορείς επιθυμεί να καλύψει
κενές θέσεις με μετάταξη υποχρεούται να προβεί σε σχετική ανακοίνωση
που αποστέλλεται σε όλα τα Υπουργεία, τα οποία την κοινοποιούν σε όλες
τις εποπτευόμενες από αυτά υπηρεσίες και νομικά πρόσωπα δημοσίου
δικαίου, στην οποία θα ορίζεται αποκλειστική προθεσμία υποβολής αιτήσεων.
Με την ανακοίνωση καθορίζονται τα τυπικά προσόντα που απαιτούνται για
τον οικείο κλάδο και μπορεί, ύστερα από αιτιολογημένη απόφαση του
υπηρεσιακού συμβουλίου, να καθορίζονται πρόσθετα προσόντα. Η ανακοίνωση
κοινοποιείται υποχρεωτικώς στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης
και Αποκέντρωσης προκειμένου να εισαχθεί στο δικτυακό τόπο του
Υπουργείου.
2. Σε περίπτωση που ο υπάλληλος κατέχει τίτλο σπουδών που
δεν προβλέπεται ως τυπικό προσόν διορισμού σε κανέναν κλάδο του
Υπουργείου ή του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου ή της δημόσιας
υπηρεσίας στην οποία ανήκει, επιτρέπεται η μετάταξη ύστερα από αίτηση
του σε άλλο Υπουργείο ή άλλο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου ή σε άλλη
δημόσια υπηρεσία σε κενή θέση κλάδου για τον οποίο προβλέπεται ως τυπικό
προσόν διορισμού ο τίτλος σπουδών που κατέχει.3. Οι μετατάξεις του παρόντος άρθρου γίνονται ύστερα από γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου του φορέα υποδοχής.
4.
Οι μετατάξεις του παρόντος άρθρου διενεργούνται και σε άλλο κλάδο της
ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας με την επιφύλαξη της παρ. 2 του άρθρου 70,
εφόσον ο μετατασσόμενος κατέχει τα τυπικά προσόντα του κλάδου στον
οποίο μετατάσσεται. (Ν.3801/2009 163/Α/2009)5. Δεν
επιτρέπεται μετάταξη υπαλλήλου στις υπηρεσίες που αναφέρονται στην
παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου, όπως ισχύει, πριν παρέλθουν πέντε (5)
έτη από το διορισμό ή από προηγούμενη μετάταξη, με τις
διατάξεις αυτές ή άλλες ειδικές διατάξεις, με εξαίρεση τις διατάξεις
που προβλέπουν τη μετάταξη σε παραμεθόριες περιοχές ή αμοιβαία μετάταξη
υπαλλήλων. (Ν.3801/2009 163/Α/2009)Άρθρο 72
Μετάταξη σε υπηρεσίες παραμεθόριων περιοχών
1.
Κενές θέσεις δημοσίων υπηρεσιών και Ν.Π.Δ.Δ. των παραμεθόριων περιοχών
είναι δυνατόν να καλύπτονται με μετάταξη υπαλλήλων που διαθέτουν τον
τίτλο σπουδών που απαιτείται για τη θέση στην οποία
μετατάσσονται. Η
μετάταξη αυτή διενεργείται σε κλάδο ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας, ύστερα
από αίτηση του υπαλλήλου, οποτεδήποτε, χωρίς γνώμη υπηρεσιακών
συμβουλίων
…..
2. Ειδικά για το νοσηλευτικό προσωπικό
νοσοκομείων και το φυλακτικό προσωπικό φυλακών, η διαδικασία μετάταξης
δεν προωθείται χωρίς πλήρως αιτιολογημένη βεβαίωση του αρμόδιου
διευθυντή και της διοίκησης
του νοσοκομείου ή του αντίστοιχου
διευθυντή των φυλακών ότι η μετάταξη ουδεμία επιφέρει συνέπεια για τη
λειτουργία της υπηρεσίας του.
….
5. Υπάλληλοι οι οποίοι
μετατάσσονται σε υπηρεσία παραμεθόριας περιοχής κατ’ εφαρμογή του
παρόντος υποχρεούνται να παραμείνουν στην υπηρεσία τοποθέτησης τους για
μία τουλάχιστον δεκαετία. Κάθε πράξη που συνεπάγεται απόσπαση, μετάθεση ή
μετάταξη πριν από τη συμπλήρωση της δεκαετούς υποχρεωτικής παραμονής
στην υπηρεσία όπου μετατάχθηκαν είναι αυτοδικαίως άκυρη, με μόνη
εξαίρεση την απόσπαση υπαλλήλων για το χρόνο της φοίτησης τους στην
Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και στην Εθνική Σχολή Τοπικής
Αυτοδιοίκησης του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.).
6.
Για τον μετατασσόμενο σε παραμεθόριο περιοχή κατά τις διατάξεις του
παρόντος άρθρου, ο οποίος αποκτά μετά τη μετάταξη του την πολυτεκνική
ιδιότητα, ο χρόνος υποχρεωτικής παραμονής μειώνεται από δέκα (10) σε έξι (6) χρόνια.Άρθρο 73
Διαδικασία μετατάξεων
1. Δεν επιτρέπεται μετάταξη υπαλλήλου πριν τη συμπλήρωση δύο (2) ετών από το διορισμό του.
2.
Οι αιτήσεις μετάταξης εισάγονται στο υπηρεσιακό συμβούλιο εντός μηνός
από την υποβολή τους και στην περίπτωση της παρ. 1 του άρθρου 71 από τη
λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων. Το υπηρεσιακό συμβούλιο
οφείλει να αποφανθεί εντός δύο (2) μηνών το αργότερο, αφού συνεκτιμήσει
τόσο την καταλληλότητα του υποψηφίου για την άσκηση των καθηκόντων του
κλάδου στον οποίο ζητεί να μεταταγεί, όσο και τις ανάγκες της υπηρεσίας.
3.
Οι αιτήσεις μετατάξεων των άρθρων 69 και 70 υποβάλλονται στην αρμόδια
υπηρεσία προσωπικού κατά τους μήνες Μάρτιο και Οκτώβριο κάθε έτους και
συνεξετάζονται από το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο.
4. Σε περίπτωση
υποβολής περισσότερων αιτήσεων για μετάταξη στην ίδια θέση σύμφωνα με
τις διατάξεις των άρθρων 69−71 του παρόντος, το υπηρεσιακό συμβούλιο
λαμβάνει υπόψη την απόδοση των υπαλλήλων, το χρόνο συνολικής υπηρεσίας στο βαθμό και τον κλάδο, καθώς και τα λοιπά στοιχεία του προσωπικού τους μητρώου.
5. Θέσεις για τις οποίες εκδόθηκε προκήρυξη πλήρωσης τους με διορισμό δεν καλύπτονται με μετάταξη.Αρθρο 74
Πράξη μετάταξης1.
Οι μετατάξεις των άρθρων 69−70 του παρόντος κεφαλαίου διενεργούνται με
απόφαση του αρμόδιου Υπουργού ή του μονομελούς οργάνου διοίκησης του
Ν.Π.Δ.Δ. και αν δεν υπάρχει του Δ.Σ. αυτού. Οι μετατάξεις των άρθρων
71−72 του παρόντος διενεργούνται με
κοινή απόφαση των οικείων
Υπουργών. Προκειμένου για μετάταξη υπαλλήλων εντός της αυτής
Περιφέρειας, αυτή διενεργείται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της
Περιφέρειας. Προκειμένου για μετάταξη υπαλλήλων μεταξύ Περιφερειών, αυτή
διενεργείται με κοινή απόφαση των οικείων Γενικών Γραμματέων
Περιφέρειας. Προκειμένου για μετάταξη από Περιφέρεια σε Υπουργείο ή
νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου ή άλλη δημόσια υπηρεσία και αντιστρόφως,
αυτή διενεργείται με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας
Διοίκησης και Αποκέντρωσης και του οικείου Υπουργού. Μετάταξη υπαλλήλου
νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου σε άλλο νομικό πρόσωπο δημοσίου
δικαίου διενεργείται με κοινή απόφαση των οικείων μονομελών οργάνων
διοίκησης και σε περίπτωση που αυτά δεν υπάρχουν, με κοινή απόφαση των
οικείων διοικητικών συμβουλίων. Μετατάξεις από νομικό πρόσωπο δημοσίου
δικαίου σε Υπουργείο και αντίστροφα διενεργούνται με κοινή
απόφαση των οικείων Υπουργών.2.
Στην περίπτωση των μετατάξεων του άρθρου 71 τα αρμόδια όργανα μπορούν
να αρνηθούν την εκτέλεση των αποφάσεων των υπηρεσιακών συμβουλίων,
εφόσον το ποσοστό των κενών θέσεων του κλάδου, στον οποίο ανήκει ο
μετατασσόμενος υπάλληλος, υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του
συνόλου των οργανικών θέσεων του κλάδου αυτού.3. α.
Επιτρέπεται, ύστερα από αίτηση, η αμοιβαία μετάταξη υπαλλήλων του
Δημοσίου και των Ν.Π.Δ.Δ. από Υπουργείο σε Υπουργείο ή άλλη δημόσια
υπηρεσία ή σε Ν.Π.Δ.Δ. και αντιστρόφως ή μεταξύ τους, με την προϋπόθεση
να ανήκουν στην ίδια κατηγορία και να κατέχουν τα τυπικά προσόντα του
κλάδου στον οποίο μετατάσσονται. Στην περίπτωση αυτή οι θέσεις που
κατέχονται από τους μετατασσόμενους λογίζονται κενές.β. Η
ανωτέρω μετάταξη γίνεται μετά από γνώμη των οικείων υπηρεσιακών
συμβουλίων, εφαρμοζομένων κατά τα λοιπά των διατάξεων των παραγράφων 1
και 3 του άρθρου 74 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007), όπως
εκάστοτε ισχύουν. (Ν.3801/2009 163/Α/2009)
Σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 68 του Ν. 4002/2011
«Για
την πλήρωση θέσεων στο Δημόσιο, τα Ν.Π.Δ.Δ. και τους Ο.Τ.Α. α΄ και β΄
βαθμού με μετάταξη ή μεταφορά προσωπικού με γενικές ή ειδικές διατάξεις
απαιτείται προηγούμενη έγκριση από την τετραμελή επιτροπή σύμφωνα με την
ΠΥΣ 33/2006 (Α΄280), όπως ισχύει κάθε φορά.Εκκρεμείς κατά τη
δημοσίευση του παρόντος μετατάξεις ή μεταφορές προσωπικού ιδιωτικού
δικαίου από τους φορείς των περιπτώσεων στ’ έως και θ’ του άρθρου 14 του
Ν. 2190/1994 (Α’ 28) σε δημόσιες υπηρεσίες, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. α’ και
β’ βαθμού δεν ολοκληρώνονται.Η διάταξη της υποπαραγράφου 1 του παρόντος δεν έχει εφαρμογή στις υποχρεωτικές μεταφορές προσωπικού.».
Επίσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 33 παρ. 1α του Ν. 4024 /2011
«Οι
κενές, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, οργανικές θέσεις
πολιτικών δημοσίων υπαλλήλων, υπαλλήλων των Ο.Τ.Α. πρώτου και δεύτερου
βαθμού και των λοιπών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου καταργούνται…».
Στην ίδια παράγραφο αναφέρονται οι εξαιρέσεις με αποκλειστική απαρίθμηση
των περιπτώσεων: έγκριση πρόσληψης, προκήρυξη, κενές θέσεις
νοσηλευτικού/παραϊατρικού προσωπικού νοσοκομείων, ιατροί Ε.Σ.Υ.,
εκπαιδευτικό προσωπικό ανώτατης βαθμίδας εκπαίδευσης, κενές οργανικές
θέσεις που υπερβαίνουν το 60% των θέσεων που προβλέπονται στον οικείο
οργανισμό κλπ.Επιπλέον, στον ίδιο νόμο (άρθρο 35 παρ. 5)
προβλέπεται ότι «Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, κατά τη
διάρκεια εφαρμογής του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής
Στρατηγικής, επιτρέπεται η μετάθεση ή μετάταξη υπαλλήλου,
περιλαμβανομένων των μετατάξεων των άρθρων 69, 70 και 72 του ΥΚ και
χωρίς να υπάρχει κενή οργανική θέση στην υπηρεσία, τον κλάδο ή το φορέα
που μετατάσσεται ή μετατίθεται, με ταυτόχρονη μεταφορά της θέσης που
κατέχει ο υπάλληλος».
Από
το συνδυασμό των ως άνω διατάξεων: α) των παρ. 1 και 2 του άρθρου 68
του Ν. 4002/2011, β) της παρ. 1α του άρθρου 33 του Ν. 4024/2011 και της
παρ. 5 του άρθρου 35 του Ν. 4024/2011 προκύπτουν τα εξής:
Όσες
αιτήσεις μετατάξεων ή μεταφοράς προσωπικού με γενικές ή ειδικές
διατάξεις υποβάλλονται μετά την έναρξη ισχύος του άρθρου 68 του Ν.
4002/2011 (22.8.2011), πρέπει να κινηθεί η διαδικασία με έγγραφο του
Υπουργού στις υπηρεσίες του οποίου ζητά να μεταταγεί ο υπάλληλος.
Από
τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 68 του ίδιου Νόμου προκύπτει ότι
τέτοια έγκριση δεν απαιτείται για τις υποχρεωτικές μεταφορές προσωπικού.
Στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 68 ρυθμίζεται με ρητή διάταξη
ότι δεν ολοκληρώνονται εκκρεμείς κατά την 22.8.2011 μεταφορές ή
μετατάξεις προσωπικού ιδιωτικού δικαίου από τους φορείς των περιπτώσεων
στ’ έως και θ’ του άρθρου 14 του Ν. 2190/1994 σε δημόσιες υπηρεσίες και
Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού.
Από τη διάταξη αυτή προκύπτει εξ
αντιδιαστολής ότι οι εκκρεμείς μετατάξεις κατά την 22.8.2011 οι οποίες
δεν εμπίπτουν στις διατάξεις του δεύτερου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου
68 του Ν. 4002/2011 ολοκληρώνονται χωρίς τη διαδικασία της ΠΥΣ 33/2006.
Συνεπώς,
αιτήσεις υπαλλήλων για μετάταξη σε υπηρεσίες του Δημόσιου τομέα, σε
Ν.Π.Δ.Δ. και σε ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού που έχουν υποβληθεί πριν από την
έναρξη ισχύος του Ν. 4002/2011 (22.8.2011) δεν υποβάλλονται για
προηγούμενη έγκριση από την Τετραμελή Επιτροπή σύμφωνα με την ΠΥΣ
33/2006 (Α΄280) και η μετάταξη διενεργείται σε κενή θέση και εφόσον δεν
υπάρχει κενή θέση με ταυτόχρονη μεταφορά της θέσης που κατέχουν.
Αιτήσεις
υπαλλήλων για μετάταξη που έχουν υποβληθεί μετά την έναρξη ισχύος του
Ν. 4002/2011(22.8.2011) υποβάλλονται σε έγκριση από την Τετραμελή
Επιτροπή σύμφωνα με την ΠΥΣ 33/2006, η δε μετάταξη διενεργείται σε κενή
θέση και εφόσον δεν υπάρχει με ταυτόχρονη μεταφορά της θέσης που
κατέχουν.
Αντιστοίχως, διαδικασίες μετάταξης κατόπιν
ανακοίνωσης-πρόσκλησης για την πλήρωση κενών θέσεων με μετάταξη (άρθρο
71 παρ. 1 ΥΚ – Ν. 3528/2007 – ή άλλες ειδικές διατάξεις) που έχει
εκδοθεί πριν από την έναρξη ισχύος του Ν. 4002/2011 (22.8.2011)
ολοκληρώνονται χωρίς προηγούμενη έγκριση από την Τετραμελή Επιτροπή
σύμφωνα με την ΠΥΣ 33/2006. Έγκριση- σύμφωνα με την ΠΥΣ 33/2006-
απαιτείται για κάθε υπάλληλο που επιλέγεται από την υπηρεσία υποδοχής
για να μεταταγεί κατόπιν ανακοίνωσης-πρόσκλησης που εκδίδεται μετά τις
22.8.2011. Επισημαίνεται ότι και στις δύο περιπτώσεις
(ανακοίνωση-πρόσκληση πριν ή μετά την 22.8.2011) η μετάταξη μπορεί να
διενεργηθεί με ταυτόχρονη μεταφορά της θέσης του υπαλλήλου, εφόσον δεν
υπάρχει κενή οργανική θέση.
Ειδικότερα όσον αφορά τη μετάταξη υπαλλήλων εντός της ίδιας υπηρεσίας σε κλάδο της ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας
(άρθρα 69,70 του ΥΚ), από το σκοπό των διατάξεων του άρθρου 68 παρ. 1
και 2 του ν. 4002/2011, που είναι ο έλεγχος του συνολικού αριθμού του
προσωπικού του κάθε φορέα, προκύπτει ότι δεν απαιτείται έγκριση από την Τετραμελή Επιτροπή
σύμφωνα με την ΠΥΣ 33/2006 γιατί από την εν λόγω μετάταξη δεν προκύπτει
αύξηση του προσωπικού του οικείου φορέα εντός του οποίου
πραγματοποιείται η μετάταξη. Για τον ίδιο λόγο δεν απαιτείται
προηγούμενη έγκριση ούτε στην περίπτωση αμοιβαίας μετάταξης υπαλλήλων
του Δημοσίου και των Ν.Π.Δ.Δ. από Υπουργείο σε Υπουργείο ή άλλη
δημόσια υπηρεσία ή σε Ν.Π.Δ.Δ. και αντιστρόφως ή μεταξύ τους, με
γενικές (άρθρ. 19 παρ. 3 Ν. 3801/2009) ή ειδικές διατάξεις περί
αμοιβαίων μετατάξεων.
Μετάταξη με ταυτόχρονη μεταφορά της θέσης
που κατέχει ο υπάλληλος -εφόσον δεν υπάρχει κενή οργανική θέση-
προβλέπεται ρητά (άρθρο 35 παρ. 5 ν. 4024/2011) για τη μετάταξη εντός
της ίδιας υπηρεσίας σε κλάδο της ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας (άρθρα
69,70 του ΥΚ) και για τη μετάταξη σε υπηρεσίες παραμεθόριων περιοχών
(άρθρ. 72 του ΥΚ). Η εν λόγω διάταξη αφορά εν γένει στις μετατάξεις που
διενεργούνται είτε με γενικές είτε με ειδικές διατάξεις.
Αντίστοιχη
δυνατότητα ταυτόχρονης μεταφοράς της θέσης που κατέχει ο υπάλληλος
προβλέπεται και για τη διενέργεια μεταθέσεων (άρθρ. 67 του Υ.Κ.).