
Εργαστήρι βιωματικής κατανόησης μέσω εικονικής πραγματικότητας: Πώς αντιλαμβάνονται τον κόσμο τα άτομα με αυτισμό;
27 Μαΐου 2025
Παράταση στην υποβολή αιτήσεων για το πρόγραμμα «Κατασκήνωση στην πόλη» – Μέχρι 30 Μαΐου η προθεσμία
27 Μαΐου 2025Πανελλήνιες 2025: 5 τρόποι για να στηρίξουν ψυχοσυναισθηματικά οι γονείς τους υποψηφίους
Η εξεταστική διαδικασία των Πανελληνίων 2025 ξεκινά με τους υποψηφίους σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ να βρίσκονται σε μια ιδιαίτερη ψυχοσυνθετική φάση διακατεχόμενοι από άγχος, ανησυχία, εκνευρισμό και ψυχοσυναισθηματικές μεταπτώσεις. Όλα αυτά τα συναισθήματα αποτελούν αντιδράσεις των υποψηφίων στην κατάσταση που βιώνουν καθώς καλούνται να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες γονέων για υψηλές επιδόσεις με τον φόβο της αποτυχίας να παραμονεύει και λανθασμένα να εκλαμβάνεται ως μια προσωπική αποτυχία. Μάλιστα δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις υποψηφίων που αποκαλύπτουν ότι η περίοδος των Πανελληνίων είναι ένας προσωπικός «εφιάλτης» καθώς ζουν με τον φόβο τυχόν μπλοκαρίσματος μνήμης που θα τους κοστίσει σε βαθμούς.
Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να καταλάβουν οι γονείς ότι παίζουν σημαντικό ρόλο στην ψυχολογική στήριξη και ενδυνάμωση των υποψηφίων καθώς οφείλουν να προσφέρουν απλόχερα κατανόηση, στήριξη και καθοδήγηση στα παιδιά τους. Όπως τονίζουν οι ειδικοί με μια υποστηρικτική στάση οι γονείς μπορούν να συμβάλλουν τα μέγιστα στο να ανταπεξέλθουν οι υποψήφιοι στη περίοδο των Πανελληνίων με αυτοπεποίθηση και επιτυχία.
Γονείς και Πανελλήνιες 2025: Ρεαλιστικές προσδοκίες, λιγότερο άγχος για τους υποψήφιους
Υπό το πρίσμα των παραπάνω καλό θα είναι οι γονείς των υποψηφίων καθόλη τη διάρκεια των Πανελληνίων 2025 να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί ως προς τη στάση και τα λεγόμενά τους προς τα παιδιά τους καθώς πολλές φορές οι υψηλές προσδοκίες δημιουργούν πίεση αντί για στήριξη και άθελά τους δημιουργούν ένα ασφυκτικό κλίμα που καταπιέζει τους υποψήφιους. Όπως εξηγούν οι ειδικοί από το Κοινωνικό Φροντιστήριο Αγίου Δημητρίου οι γονείς πρέπει να ακούνε τα παιδιά χωρίς να τα πιέζουν, να εστιάζουν στην πορεία και τη διαδρομή του υποψηφίου καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς για την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες και να μην στέκονται στα αποτελέσματα και τις βαθμολογίες και σε κάθε περίπτωση οφείλουν να δείχνουν εμπιστοσύνη στο παιδί τους και την προσπάθειά του στην εξεταστική διαδικασία.
Τέλος, όπως εξηγούν οι ειδικοί έχει ιδιαίτερη βαρύτητα να υπενθυμίζουμε στους υποψηφίους η αγάπη και η πίστη μας στις ικανότητες τους δεν θα αλλάξει όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα. Η σχέση μας δεν πρόκειται να κλονιστεί από μία ενδεχόμενη αστοχία η αποτυχία καθώς οι Πανελλήνιες 2025 είναι μια εξεταστική διαδικασία και τίποτα παραπάνω. Δεν είναι αυτοσκοπός, είναι ένα μέσο για να πετύχει ο κάθε υποψήφιος έναν ακαδημαϊκό στόχο. Μην ξεχνάμε εξάλλου ότι το πώς θα κινηθούν οι Βάσεις εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, ένας από τους οποίους είναι και η δυσκολία των θεμάτων.