Στη βουλή έφερε η βουλευτής του ΜέΡΑ25, Φωτεινή Μπακαδήμα, το ζήτημα της πρωτοφανούς ποινής 5.699 ευρώ σε εκπαιδευτικό υπεύθυνο τομέα ΕΠΑΛ, ο οποίος δεν έκανε τηλεκπαίδευση από το σπίτι του.
Η βουλευτής του ΜέΡΑ25 ρωτά μεταξύ άλλων την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, και τον υπουργό Εργασίας, Κωστή Χατζηδάκη, αν γνωρίζουν για το πρωτοφανές αυτό περιστατικό, αν έχει διερευνηθεί η υπόθεση και για ποιο λόγο η διευθύντρια του ΕΠΑΛ, χωρίς καμία αρμοδιότητα, παραβίασε τις εισόδους των εργαστηρίων, κλειδώνοντας τον εκπαιδευτικό έξω από αυτά και δεν του επέτρεψε να εισέρχεται, τόσο κατά το διάστημα της τηλεκπαίδευσης, όσο και στην επιστροφή στη δια ζώσης εκπαίδευση.
Υπενθυμίζεται ότι ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας προχώρησε σε περικοπή μισθών ογδόντα (80) ημερών και ποσού 5.699,20 ευρώ, μετά την παρέλευση οχτώ (8) μηνών, στον εκπαιδευτικό Κώστα Κορδάτο, υπεύθυνο τομέα ΕΠΑΛ της Αιτωλοακαρνανίας, διότι δεν μπορούσε να πραγματοποιήσει τηλεκπαίδευση λόγω της ιδιαιτερότητας και των αντικειμενικών δυσκολιών των μηχανολογικών εργαστηριακών μαθημάτων, που διδάσκει στην ειδικότητα του ο εκπαιδευτικός.
Η ερώτηση της Φωτεινής Μπακαδήμα:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
Θέμα: Πρωτοφανής ποινή 5.699 ευρώ σε εκπαιδευτικό υπεύθυνο τομέα ΕΠΑΛ Αιτωλοακαρνανίας γιατί δεν έκανε τηλεκπαίδευση από το σπίτι του
Σύμφωνα με πολλά δημοσιεύματα του Τύπου έχουν προκληθεί αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς φορείς για την ενέργεια του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) στην Αιτωλοακαρνανία, ο οποίος προχώρησε σε περικοπή μισθών ογδόντα (80) ημερών και ποσού 5.699,20 ευρώ, μετά την παρέλευση οχτώ (8) μηνών, σε εκπαιδευτικό υπεύθυνο τομέα ΕΠΑΛ. Η περικοπή αυτή έγινε διότι δεν μπορούσε να πραγματοποιήσει τηλεκπαίδευση λόγω της ιδιαιτερότητας & των αντικειμενικών δυσκολιών των μηχανολογικών εργαστηριακών μαθημάτων που διδάσκει στην ειδικότητά του ο εκπαιδευτικός.
Όμως, είναι κοινή παραδοχή ότι η εξάσκηση των μαθητών στα σχολικά εργαστήρια, ιδιαίτερα αυτών της βιομηχανικής παραγωγής, γίνεται με τη
φυσική παρουσία των ασκούμενων των εκπαιδευόμενων και των μαθητών για την απόκτηση δεξιοτήτων. Κάτι που αναφέρεται και από το Υπουργείο Παιδείας στην απόφασή του με αριθ. πρωτ.Φ3/44963/ΓΔ4/19-4-2021, που εκδόθηκε με τη λήξη της τηλεκπαίδευσης για την αναπλήρωση της ύλης στα εργαστήρια. Ιδιαιτέρως δε στη Γ΄ ΕΠΑΛ που χορηγείται και πτυχίο.
Η κλαδική Πανελλήνια Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών Εργαστηριακών Μαθημάτων ΠΕΤΕΕΜ -ΤΕ των εργαστηριακών καθηγητών, έγκαιρα προέβαλε προς τον συγκεκριμένο Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ανάλογες αναφορές, αιτήματα, καθώς και στο ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας χωρίς ποτέ να λάβει κάποια απάντηση!
Επίσης, η απόφαση αυτή σε βάρος του εκπαιδευτικού, που είναι μέλος του Δ.Σ. της Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας, έχει προκαλέσει αντιδράσεις και σε συνδικαλιστικούς φορείς που ζητούν εξηγήσεις και κάνουν λόγο για εκφοβισμό του εκπαιδευτικού και σημειώνουν πως δεν είχε τη δυνατότητα να εισέλθει στα εργαστήρια, επειδή η διευθύντρια του ΕΠΑΛ είχε αλλάξει τις κλειδαριές.
Οι εκπαιδευτικοί φορείς καταγγέλλουν «ως άδικη, αστήρικτη και εκδικητική την απόφαση περικοπής μισθών ύψους 5.699 ευρώ στον εκπαιδευτικό, στέκονται στο πλευρό του και ζητούν να ανακληθεί η απόφαση περικοπής αποδοχών.»
Καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει στη νομοθεσία που να υποχρεώνει να γίνεται τηλεκπαίδευση από το σπίτι των εκπαιδευτικών ή από άλλον χώρο, πέραν του σχολείου που υπηρετεί ο εκπαιδευτικός. Μάλιστα, στην περίπτωση του συγκεκριμένου σχολείου, σύμφωνα με όσα σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί φορείς, «η διευθύντρια του ΕΠΑΛ, χωρίς καμία αρμοδιότητα, παραβίασε τις εισόδους των εργαστηρίων, κλειδώνοντας τον εκπαιδευτικό έξω από αυτά.
Έτσι δεν του επέτρεψε να εισέρχεται, τόσο κατά το διάστημα της τηλεκπαίδευσης, όσο και στην επιστροφή στη δια ζώσης εκπαίδευση, χωρίς ο ΔΔΕ να ενδιαφέρεται να εξετάσει το θέμα και να δώσει λύση».
Όπως επισημαίνουν οι φορείς, «η κατηγορία για αποχή από την τηλεκπαίδευση είναι αστήρικτη, αβάσιμη και αποδεικνύεται από τα πραγματικά γεγονότα, καθώς η καθημερινή παρουσία του εκπαιδευτικού έξω από τα εργαστήρια (αφού αυτά είχαν παραβιαστεί παρανόμως και είχαν αντικατασταθεί οι κλειδαριές από την διευθύντρια του ΕΠΑΛ) δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν».
Κατόπιν των παραπάνω,
Ερωτώνται οι κκ Υπουργοί:
1. Γνωρίζουν για το πρωτοφανές αυτό περιστατικό που αφορά την επιβολή ποινής στον εκπαιδευτικό του ΕΠΑΛ;
2. Έχει διερευνηθεί το περιστατικό και ισχύει ότι είχε γίνει αλλαγή στιςκλειδαριές και δεν είχε τη δυνατότητα ο εκπαιδευτικός να εισέλθει στα εργαστήρια;
3. Για ποιο λόγο η διευθύντρια του ΕΠΑΛ, χωρίς καμία αρμοδιότητα, παραβίασε τις εισόδους των εργαστηρίων, κλειδώνοντας τον εκπαιδευτικό, έξω από αυτά και δεν του επέτρεψε να εισέρχεται, τόσο κατά το διάστημα της τηλεκπαίδευσης, όσο και στην επιστροφή στη δια ζώσης εκπαίδευση;
4. Για ποιο λόγο ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν ενδιαφέρθηκε να εξετάσει το θέμα και να δώσει λύση;
5. Τι άμεσες ενέργειες θα γίνουν για να ανακληθεί η απόφαση περικοπής των αποδοχών που επιβλήθηκε στον εκπαιδευτικό, γνωρίζοντας ότι δεν μπορούσε να πραγματοποιήσει τηλεκπαίδευση, λόγω της ιδιαιτερότητας και των αντικειμενικών δυσκολιών των μηχανολογικών εργαστηριακών μαθημάτων που διδάσκει;
Η ερωτώσα βουλευτής
Φωτεινή Μπακαδήμα