• 2410614177
  • [email protected]
  • ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ
  • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
  • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
sypol-logosypol-logosypol-logosypol-logo
  • Αρχική
  • Ανακοινώσεις
  • Νέα
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Αφιέρωμα
    • Εκδηλώσεις
    • Εκπαίδευση
    • Θέσεις Εργασίας
    • Κοινωνία
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Σημαντικά
    • Συνεντεύξεις
    • Υγεία
  • Σύλλογος
    • Άγιοι Προστάτες
    • Νομοθεσία
    • Σύνθεση ΔΣ
    • Σύνδεσμοι
  • Υπηρεσίες
    • Πιστοποιητικό Πολυτεκνικής Ιδιότητας
    • Πολυτεκνική Ταυτότητα/Βιβλιάριο
  • Επικοινωνία
✕
5df4d8225cc81979e7f04da5f16b9f0b L
Προσλήψεις ΑΣΕΠ από το υπουργείο Πολιτισμού: 469 θέσεις εργασίας σε Μουσεία και Αρχαιολογικούς χώρους
31 Οκτωβρίου 2022
pexels photo 1602726
Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης
1 Νοεμβρίου 2022
Δείτε τα όλα

Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμός ή bullying: Τι σημαίνει και πώς το βιώνουν τα παιδιά

31 Οκτωβρίου 2022
Κατηγορίες
  • Κοινωνία
Ετικέτες
pexels photo 6936394

«… είναι σαν να είσαι σε φυλακή. Γιατί δεν κάνεις τίποτα, φοβάσαι πάρα πολύ και έτσι δεν σου έρχεται να κάνεις τίποτα. Να είσαι κάπου και να περιμένεις… και να περιμένεις. Κι έτσι δεν νοιώθεις καθόλου καλά»

Βαγγέλης, 11 ετών

«Αρχικά αφορούσε την εμφάνιση, γιατί εγώ ήμουν -η διαφορετική-»

Ηλιάνα, 18 ετών

«Ξύπναγα και νόμιζα ότι με κυνηγάνε… είναι σαν να με κυνηγούσε μια ταμπέλα, και όλη σου η ζωή να εξαρτάται από αυτή την ταμπέλα»

Μαρία, 17 ετών

*Μαρτυρίες Παιδιών από το ντοκιμαντέρ «Ημερολόγια Εκφοβισμού» του European Antibullying Network[1]

Γράφει ο Στέφανος Αλεβίζος*

Η έννοια του bullying έχει εισαχθεί στην πραγματικότητα μας για περίπου δύο δεκαετίες. Το φαινόμενο μελετάται επιστημονικά και βρίσκεται στο επίκεντρο της δημοσιογραφικής επικαιρότητας. Ενώ παρατηρείται και στην ενήλικη ζωή, ωστόσο, υπάρχει ένα έντονο ενδιαφέρον για το πώς εκφράζεται στην παιδική και εφηβική ηλικία, με στόχο να προστατευτούν τα παιδιά. Και μπορεί να τεθεί το ερώτημα «να προστατευτούν από τι;» με την απάντηση να φανερώνεται από τις θανατηφόρες απόπειρες αυτοκτονίας παιδιών, ως αποτέλεσμα επίμονου, αλλά και επίπονου εκφοβισμού, οι οποίες επιστημονικά ονομάζονται bullycide.

Ποια είναι όμως αυτή η λεπτή διαχωριστική γραμμή που διακρίνει τον εκφοβισμό από οποιαδήποτε άλλη συμπεριφορά παιδιών; Γιατί τα παιδιά θα διαφωνήσουν, θα έχουν εντάσεις, συμπάθειες και αντιπάθειες. Είναι όλα αυτά εκφοβισμός; Η απάντηση είναι αρνητική και θα εντοπιστεί στους ορισμούς του φαινομένου. Το 2020 η UNESCO και το Υπουργείο Παιδείας, Νεολαίας και Αθλητισμού της Γαλλίας δημιούργησαν μια επιστημονική επιτροπή, υπό την προεδρεία του καθηγητή James O’Higgins Norman, προέδρου της επιτροπής Tackling Bullying in Schools and Cyberspace της UNESCO και διευθυντή του DCU National Anti-Bullying Research Centre, η οποία επιτροπή πρότεινε τον εξής ορισμό:

Η ενδοσχολική Βία / εκφοβισμός αποτελεί μια διαπροσωπική αλλά και διαδικτυακή συμπεριφορά μεταξύ μαθητών και μαθητριών, η οποία εξελίσσεται σε ένα κοινωνικό δίκτυο και προκαλεί σωματική, συναισθηματική ή κοινωνική βλάβη στοχευμένα σε μαθητές και μαθήτριες. Χαρακτηρίζεται από ανισορροπία δύναμης, η οποία ενισχύεται ή αναστέλλεται από το κοινωνικό και θεσμικό πλαίσιο των σχολείων και του εκπαιδευτικού συστήματος. Η ύπαρξη ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού συνεπάγεται την απουσία αποτελεσματικών μεθόδων αντιμετώπισης και φροντίδας προς την ομάδα στόχου, τόσο από συνομήλικα άτομα όσο και από ενήλικες.

Ο συγκεκριμένος ορισμός επιχειρεί να οριοθετήσει την έννοια της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού από οποιαδήποτε άλλη συμπεριφορά παιδιών μέσα από τις συγκεκριμένες διαστάσεις:

  1. Προκαλεί σωματική, συναισθηματική ή κοινωνική βλάβη. Είναι μια συμπεριφορά, λοιπόν, που βλάπτει τα παιδιά.
  2. …στοχευμένα… Δεν είναι ένας τυχαίος καβγάς στη σχολική αυλή ή στο διαδίκτυο. Δεν είναι μια διαφωνία με δυσάρεστη κατάληξη. Είναι μια συμπεριφορά που το παιδί που εκφοβίζει ή τα παιδιά που εκφοβίζουν στοχευμένα στρέφονται ενάντια σε κάποιο παιδί ή σε κάποια παιδιά.
  3. Χαρακτηρίζεται από ανισορροπία δύναμης. Και σε αυτή τη διάσταση απομακρυνόμαστε από την έννοια του τυχαίου. Πολύ συγκεκριμένα, το παιδί που εκφοβίζει είναι πιο «δυνατό» (σωματικά, συναισθηματικά, κοινωνικά) από το παιδί που εκφοβίζεται.
  4. …ενισχύεται ή αναστέλλεται από το κοινωνικό και θεσμικό πλαίσιο των σχολείων και του εκπαιδευτικού συστήματος… Το ίδιο το σχολείο ή το κοινωνικό δίκτυο ενδέχεται να μεγεθύνει αυτές τις συμπεριφορές.
  5. …απουσία αποτελεσματικών μεθόδων αντιμετώπισης και φροντίδας προς την ομάδα στόχου… Η εμφάνιση συμπεριφορών εκφοβισμού συνεπάγεται αυτόματα και την απουσία αποτελεσματικών μηχανισμών πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου.

Ο καθηγητής Ken Rigby εντοπίζει τις άμεσες και τις έμμεσες μορφές bullying όπως παρακάτω:

    • Σωματικός εκφοβισμός
    • Λεκτικός εκφοβισμός
    • Κοινωνικός ή έμμεσος εκφοβισμός
    • Ο εκβιασμός
  • Ο οπτικός εκφοβισμός (visualbullying – π.χ. τα σημειώματα που μπορεί να κυκλοφορούν μέσα στο σχολείο)
  • Ηλεκτρονικός εκφοβισμός
  • Ρατσιστικός εκφοβισμός
  • Ψυχολογικός εκφοβισμός

Το φαινόμενο του εκφοβισμού έχει δηλώσει ένα δυναμικό «παρών» στη χώρα μας. Είναι βέβαια ένα παγκόσμιο φαινόμενο που επηρεάζει ένα μεγάλο αριθμό παιδιών. Ενδεικτικά θα αναφερθεί ότι σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα για τον εκφοβισμό που συντόνισε «Το Χαμόγελο του Παιδιού» 1 στα 3 παιδιά στην Ελλάδα έχουν βιώσει εμπειρία εκφοβισμού (δείτε εδώ). Τα στοιχεία νέας έρευνας, που αφιλοκερδώς διενήργησε η εταιρεία Focus Bari, για «Το Χαμόγελο του Παιδιού» δείχνουν ότι:

  • 6 στους 10 Έλληνες δηλώνουν ότι έχουν δεχθεί εκφοβισμό πριν την ενηλικίωσή τους
  • Το 49% θεωρεί ότι ένα παιδί που εκφοβίζεται δεν ζητά βοήθεια από κανέναν
  • Μόνο 2 στους 5 μεταξύ όσων δέχθηκαν εκφοβισμό σε παιδική ηλικία ζήτησαν βοήθεια για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, με τους γονείς να αποτελούν την 1η τους επιλογή (ποσοστό 18%) και τους εκπαιδευτικούς να αποτελούν τη 2η επιλογή (με ποσοστό μόλις 6%)
  • Το σχολείο φαίνεται να είναι ο κυρίαρχος χώρος εμφάνισης συμπεριφορών εκφοβισμού
  • Το 70% θεωρεί ότι τα παιδιά επιζητούν την προσοχή με αυτή τη συμπεριφορά εκφοβισμού

Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση μπορείτε να καλέσετε στην «Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών 116111» ώστε να συζητήσετε με έναν ψυχολόγο όλα αυτά που μπορεί να σας απασχολούν σε σχέση με το παιδί σας ή να στείλετε μήνυμα στην εφαρμογή CHAT 1056.

*Στέφανος Αλεβίζος
Ψυχολόγος (M.Ed, PhDc)
Εθνικό Κέντρο Για Τις Εξαφανίσεις Και Τα Παιδιά Θύματα Εκμετάλλευσης

Πηγή: cnn.gr

Κοινοποίηση

Σχετικά άρθρα

festival pineiou 20 1400x1050 1
8 Ιουνίου 2025

Φεστιβάλ Πηνειού 2025: Η Λάρισα γιορτάζει τον ζωοδότη της ποταμό


Διαβάστε περισσότερα
edc1d0314df26f4954651131e82a7939 L
8 Ιουνίου 2025

ΕΣΛ
ΔΤ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ 2025


Διαβάστε περισσότερα
202407311437323458 1200x798 1
7 Ιουνίου 2025

Αγρυπνία στον Άγιο Αχίλλιο την Κυριακή της Πεντηκοστής


Διαβάστε περισσότερα

Πρόσφατα

  • festival pineiou 20 1400x1050 1
    Φεστιβάλ Πηνειού 2025: Η Λάρισα γιορτάζει τον ζωοδότη της ποταμό
    8 Ιουνίου 2025
  • edc1d0314df26f4954651131e82a7939 L
    ΕΣΛ
    ΔΤ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ 2025
    8 Ιουνίου 2025
  • 202407311437323458 1200x798 1
    Αγρυπνία στον Άγιο Αχίλλιο την Κυριακή της Πεντηκοστής
    7 Ιουνίου 2025
  • 202506071517327594 1200x675 1
    «Τι θα πει παιδί…»: Μια γιορτή αγάπης, παιδείας και εθελοντισμού στο Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας
    7 Ιουνίου 2025
  • pexels photo 16613920
    Εγγραφές στην Α΄ Δημοτικού: Πού θα δείτε τα τελικά αποτελέσματα
    6 Ιουνίου 2025

Κατηγορίες

  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Αφιέρωμα
  • Εκδηλώσεις
  • Εκπαίδευση
  • Θέσεις Εργασίας
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Σημαντικά
  • Συνεντεύξεις
  • Υγεία

Ετικέτες

  • Covid-19
  • Google
  • Α21
  • ανεμβολίαστους υγειονομικούς
  • ανεργία
  • ΑΣΕΠ
  • ΑΣΠΕ
  • αυτισμός
  • βενζίνη
  • ΔΕΗ

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων Θεσσαλίας



Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

Εορτολόγιο


Ιστορικό


Ηπείρου 83 Λάρισα, 41222

2410614177

[email protected]

 
Μαρία Τσανάδη - Δημοσιογραφική<br>Επιμέλεια

Δημοσιογραφική Επιμέλεια

Μαρία Τσανάδη


[email protected]

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι


Όροι Χρήσης

Πολιτική Απορρήτου

Πολιτική Cookies

 

Λίστα Επικοινωνίας


Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο








Loading

© Copyright 2025 | Σύλλογος Πολυτέκνων Λαρίσης & Περιχώρων
    • 2410614177
    • [email protected]
    • ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ
    • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
    • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
    Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο

    Loading
    Αλλαγή Μεγέθους Γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Accessibility by WAH
    • About us
    • Cart
    • Checkout
    • Home
    • My account
    • Shop
    • Άγιοι Προστάτες
    • Ανακοινώσεις
    • Αρχική
    • Δείγμα σελίδας
    • Δοκιμαστική Αρχική Σελίδα
    • Επικοινωνία
    • Νέα
    • Νομοθεσία
    • Όροι Χρήσης
    • Πιστοποιητικό Πολυτεκνικής Ιδιότητας
    • Πολιτική Cookies
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Πολυτεκνική Ταυτότητα/Βιβλιάριο
    • Πρόγραμμα ιατρικής φροντίδας/ αντιμετώπισης φλεβικών παθήσεων πολυτέκνων γονέων
    • Προσφορές
    • Σύλλογος
    • Σύνδεσμοι
    • Σύνθεση ΔΣ
    • Συχνές Ερωτήσεις
    • Υπηρεσίες