μετεγγραφές φοιτητών-νέα κριτήρια
25 Ιανουαρίου 2018νέα επιδόματα τέκνων
1 Φεβρουαρίου 2018
Πολλούς
μεγάλους Ιεράρχες έχει η Εκκλησία μας. Ξεχωριστά όμως γιορτάζει τρεις: Τον Μέγα Βασίλειο, τον
Γρηγόριο Θεολόγο (Ναζιανζηνό) και τον Ιωάννη το Χρυσόστομο.
μεγάλους Ιεράρχες έχει η Εκκλησία μας. Ξεχωριστά όμως γιορτάζει τρεις: Τον Μέγα Βασίλειο, τον
Γρηγόριο Θεολόγο (Ναζιανζηνό) και τον Ιωάννη το Χρυσόστομο.
Καθένας
έχει τη δική του γιορτή, αλλά και τους τρεις μαζί τους γιορτάζουμε στις 30
Ιανουαρίου, γιατί έχουν πολλά κοινά γνωρίσματα: Ζούσαν απλή ζωή, χωρίς
πολυτέλειες. Αφιέρωσαν τη ζωή τους στους φτωχούς συνανθρώπους τους και στους
δυστυχισμένους. Ήταν και οι τρεις σοφοί κατά Θεόν. Αγάπησαν τα γράμματα όσο
λίγοι και «μπόλιασαν» την σοφία των αρχαίων Ελλήνων με την Ορθόδοξη Χριστιανική
Πίστη. Ασχολήθηκαν κριτικά και
εποικοδομητικά με την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, συμβουλεύοντας τους πιστούς
να αντλούν από τα συγγράμματα των προγόνων μας τα καλά και ωφέλιμα.
έχει τη δική του γιορτή, αλλά και τους τρεις μαζί τους γιορτάζουμε στις 30
Ιανουαρίου, γιατί έχουν πολλά κοινά γνωρίσματα: Ζούσαν απλή ζωή, χωρίς
πολυτέλειες. Αφιέρωσαν τη ζωή τους στους φτωχούς συνανθρώπους τους και στους
δυστυχισμένους. Ήταν και οι τρεις σοφοί κατά Θεόν. Αγάπησαν τα γράμματα όσο
λίγοι και «μπόλιασαν» την σοφία των αρχαίων Ελλήνων με την Ορθόδοξη Χριστιανική
Πίστη. Ασχολήθηκαν κριτικά και
εποικοδομητικά με την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, συμβουλεύοντας τους πιστούς
να αντλούν από τα συγγράμματα των προγόνων μας τα καλά και ωφέλιμα.
Έγιναν
μεγάλοι – πολύ μεγάλοι – δάσκαλοι, πραγματικοί φωστήρες. Αλλά και
σπουδαίοι ρήτορες. Για τη σοφία τους και την καλοσύνη τους, ο λαός τους
εκτιμούσε και τους αγαπούσε.
μεγάλοι – πολύ μεγάλοι – δάσκαλοι, πραγματικοί φωστήρες. Αλλά και
σπουδαίοι ρήτορες. Για τη σοφία τους και την καλοσύνη τους, ο λαός τους
εκτιμούσε και τους αγαπούσε.
Η
γιορτή των Τριών Ιεραρχών είναι γιορτή των δασκάλων και των μαθητών, των
σχολείων και των γραμμάτων, των βιβλίων και της μάθησης.
γιορτή των Τριών Ιεραρχών είναι γιορτή των δασκάλων και των μαθητών, των
σχολείων και των γραμμάτων, των βιβλίων και της μάθησης.
Τι κι αν πέρασαν τόσα χρόνια από τότε που έζησαν: Το
παράδειγμά τους είναι πάντα νέο, πάντα φωτεινό, για να μας δείχνει το δρόμο.
παράδειγμά τους είναι πάντα νέο, πάντα φωτεινό, για να μας δείχνει το δρόμο.
Μέγας
Βασίλειος
Βασίλειος
«Όπως οι μέλισσες διαλέγουν το νέκταρ από τα
λουλούδια, έτσι κι εσείς να διαλέγετε αυτά που διαβάζετε. Να κρατάτε τα
καλά και τα ωφέλιμα». Έγραψε πολλά βιβλία. Ίδρυσε τη
Βασιλειάδα – σχεδόν μία ολόκληρη πόλη – με νοσοκομείο, πτωχοκομείο, γηροκομείο,
λεπροκομείο, σχολείο, ξενώνα κλπ. Γι’ αυτά όλα ονομάστηκε Μέγας.
λουλούδια, έτσι κι εσείς να διαλέγετε αυτά που διαβάζετε. Να κρατάτε τα
καλά και τα ωφέλιμα». Έγραψε πολλά βιβλία. Ίδρυσε τη
Βασιλειάδα – σχεδόν μία ολόκληρη πόλη – με νοσοκομείο, πτωχοκομείο, γηροκομείο,
λεπροκομείο, σχολείο, ξενώνα κλπ. Γι’ αυτά όλα ονομάστηκε Μέγας.
Γρηγόριος
ο Θεολόγος
ο Θεολόγος
«Πώς το καταλαβαίνετε, να έχετε εσείς περισσεύματα
και ο άλλος να πεινά»; Είχε
ευαίσθητη ψυχή. Έγραψε πολλά ποιήματα. Τον ονόμασαν Θεολόγο, γιατί τα κηρύγματα και
τα γραπτά του στερέωσαν την Ορθόδοξη Πίστη.
και ο άλλος να πεινά»; Είχε
ευαίσθητη ψυχή. Έγραψε πολλά ποιήματα. Τον ονόμασαν Θεολόγο, γιατί τα κηρύγματα και
τα γραπτά του στερέωσαν την Ορθόδοξη Πίστη.
Ιωάννης ο Χρυσόστομος
«Ένας και μόνο άνθρωπος με θεϊκή φωτιά στην καρδιά
μπορεί να διορθώσει ολόκληρη πόλη». Το κήρυγμά του ήταν κάτι το
εξαιρετικό. Όταν κήρυττε, ήταν σαν να έτρεχε χρυσάφι από το στόμα του. Μοίραζε
φαγητό σε 7.000 φτωχούς κάθε μέρα.
μπορεί να διορθώσει ολόκληρη πόλη». Το κήρυγμά του ήταν κάτι το
εξαιρετικό. Όταν κήρυττε, ήταν σαν να έτρεχε χρυσάφι από το στόμα του. Μοίραζε
φαγητό σε 7.000 φτωχούς κάθε μέρα.
Σύμφωνα
με την φετινή εγκύκλιο του Υπουργείου, ορίζεται ότι την 30η
Ιανουαρίου στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά
σχολεία της χώρας
πραγματοποιούνται εορταστικές εκδηλώσεις,
η χρονική διάρκεια και το περιεχόμενο των οποίων θα καθοριστούν
με απόφαση του Συλλόγου
Διδασκόντων.
Εδώ εγείρεται το ερώτημα: Γιατί το Υπουργείο δεν ορίζει, εκτός των άλλων
εκδηλώσεων, εκκλησιασμό μαθητών και δασκάλων ανήμερα της εορτής, ώστε να
τιμηθούν δεόντως οι Προστάτες της παιδείας, εφόσον πρώτα απ’ όλα είναι Άγιοι της Ορθοδόξου Εκκλησίας; Αν και
το παλαιό Π.Δ. ονόμαζε αργία την εορτή των Τριών Ιεραρχών, είναι γνωστό ότι η
αργία αυτή δεν σήμαινε παύση λειτουργίας των σχολείων και επομένως παραμονή
μαθητών και εκπαιδευτικών στα σπίτια τους, αλλά παύση μαθημάτων και εκκλησιασμό μαθητών και εκπαιδευτικών, σχετική
ομιλία στο ναό και σε κάποιες περιπτώσεις παρακολούθηση σχετικών εκδηλώσεων. Τα σχολεία φρόντιζαν μάλιστα για την
αρτοκλασία που προσφερόταν προς τιμήν των Προστατών τους Τριών Ιεραρχών.
με την φετινή εγκύκλιο του Υπουργείου, ορίζεται ότι την 30η
Ιανουαρίου στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά
σχολεία της χώρας
πραγματοποιούνται εορταστικές εκδηλώσεις,
η χρονική διάρκεια και το περιεχόμενο των οποίων θα καθοριστούν
με απόφαση του Συλλόγου
Διδασκόντων.
Εδώ εγείρεται το ερώτημα: Γιατί το Υπουργείο δεν ορίζει, εκτός των άλλων
εκδηλώσεων, εκκλησιασμό μαθητών και δασκάλων ανήμερα της εορτής, ώστε να
τιμηθούν δεόντως οι Προστάτες της παιδείας, εφόσον πρώτα απ’ όλα είναι Άγιοι της Ορθοδόξου Εκκλησίας; Αν και
το παλαιό Π.Δ. ονόμαζε αργία την εορτή των Τριών Ιεραρχών, είναι γνωστό ότι η
αργία αυτή δεν σήμαινε παύση λειτουργίας των σχολείων και επομένως παραμονή
μαθητών και εκπαιδευτικών στα σπίτια τους, αλλά παύση μαθημάτων και εκκλησιασμό μαθητών και εκπαιδευτικών, σχετική
ομιλία στο ναό και σε κάποιες περιπτώσεις παρακολούθηση σχετικών εκδηλώσεων. Τα σχολεία φρόντιζαν μάλιστα για την
αρτοκλασία που προσφερόταν προς τιμήν των Προστατών τους Τριών Ιεραρχών.
Στα Γυμνάσια και Λύκεια η εορτή των Τριών Ιεραρχών θεωρείται αργία, αλλά με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων αφιερώνεται
ένα δίωρο από το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων την προηγούμενη εργάσιμη ημέρα,
για την πραγματοποίηση εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων σχετικών με την προσφορά
των Τριών Ιεραρχών στα γράμματα. Και από
εδώ απουσιάζει εντελώς ο εκκλησιασμός μαθητών και καθηγητών. Αλήθεια, τα Γυμνάσια και τα Λύκεια ανήκουν σε
άλλο Υπουργείο; Από πότε στο ίδιο Υπουργείο ισχύουν διαφορετικές αργίες για
τους υπαλλήλους του;
ένα δίωρο από το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων την προηγούμενη εργάσιμη ημέρα,
για την πραγματοποίηση εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων σχετικών με την προσφορά
των Τριών Ιεραρχών στα γράμματα. Και από
εδώ απουσιάζει εντελώς ο εκκλησιασμός μαθητών και καθηγητών. Αλήθεια, τα Γυμνάσια και τα Λύκεια ανήκουν σε
άλλο Υπουργείο; Από πότε στο ίδιο Υπουργείο ισχύουν διαφορετικές αργίες για
τους υπαλλήλους του;
Γιατί
αυτή η πλήρης απαξίωση της εορτής των Αγίων Τριών Ιεραρχών, Προστατών της
Ορθοδόξου Ελληνικής Παιδείας, στα γυμνάσια και λύκεια; Το Υπουργείο θεωρεί ότι
οι μαθητές των παραπάνω βαθμίδων είναι καλύτερα να κοιμούνται στα σπίτια τους ή
να απολαμβάνουν τον καφέ ή να τρέξουν στα φροντιστήρια; Έρχεται σε δεύτερη
μοίρα η ενημέρωση των μαθητών για τον ενάρετο βίο τους,την ανατροφή τους,τη
μόρφωση τους, τη διδασκαλία και το κήρυγμά τους, που συγκινούσαν όλους τους
ανθρώπους, ώστε όλα αυτά να επαφίενται στην κρίση του Συλλόγου Διδασκόντων; Μετά
αναρωτιόμαστε για το κατάντημα της νεολαίας…Η νεολαία μας είναι καλή, αλλά
εμείς είμαστε εκείνοι που της δίνουμε λάθος …τροφή!
αυτή η πλήρης απαξίωση της εορτής των Αγίων Τριών Ιεραρχών, Προστατών της
Ορθοδόξου Ελληνικής Παιδείας, στα γυμνάσια και λύκεια; Το Υπουργείο θεωρεί ότι
οι μαθητές των παραπάνω βαθμίδων είναι καλύτερα να κοιμούνται στα σπίτια τους ή
να απολαμβάνουν τον καφέ ή να τρέξουν στα φροντιστήρια; Έρχεται σε δεύτερη
μοίρα η ενημέρωση των μαθητών για τον ενάρετο βίο τους,την ανατροφή τους,τη
μόρφωση τους, τη διδασκαλία και το κήρυγμά τους, που συγκινούσαν όλους τους
ανθρώπους, ώστε όλα αυτά να επαφίενται στην κρίση του Συλλόγου Διδασκόντων; Μετά
αναρωτιόμαστε για το κατάντημα της νεολαίας…Η νεολαία μας είναι καλή, αλλά
εμείς είμαστε εκείνοι που της δίνουμε λάθος …τροφή!
απο το γραφείο τύπου του συλλόγου