αφυπνιστικά σχόλια!!
10 Νοεμβρίου 2017εκδήλωση για τα νέα βιβλία των θρησκευτικών
11 Νοεμβρίου 2017
φώναξε η Λάρισα, σε εκδήλωση που συνδιοργανώθηκε από τον Σύλλογο Πολυτέκνων και τους 10
Ορθοδόξους Χριστιανικούς Συλλόγους της πόλης
Ορθοδόξους Χριστιανικούς Συλλόγους της πόλης
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΓΙΑΤΙ
ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΑ ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΑ ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Με
τη συμμετοχή μεγάλου πλήθους Λαρισαίων πραγματοποιήθηκε η ενημερωτική εκδήλωση
που έγινε για γονείς και εκπαιδευτικούς στην αίθουσα της ΓΕΧΑ, με συνδιοργανωτές
τον Σύλλογο Πολυτέκνων Λαρίσης και τα εννέα συνεργαζόμενα Ορθόδοξα Χριστιανικά
Σωματεία της πόλης.
τη συμμετοχή μεγάλου πλήθους Λαρισαίων πραγματοποιήθηκε η ενημερωτική εκδήλωση
που έγινε για γονείς και εκπαιδευτικούς στην αίθουσα της ΓΕΧΑ, με συνδιοργανωτές
τον Σύλλογο Πολυτέκνων Λαρίσης και τα εννέα συνεργαζόμενα Ορθόδοξα Χριστιανικά
Σωματεία της πόλης.
Πρώτος
εισηγητής ήταν ο Δρ. Ιωάννης Φύκαρης, επίκουρος καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα
Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: “Οι νέοι «Φάκελοι Μαθητή» για το μάθημα των
Θρησκευτικών. Τα όρια του μύθου και της πλάνης” και ακολούθησε ο κ. Δήμος
Θανάσουλας, δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, με θέμα: «Η ομολογιακή διδασκαλία ως συνταγματικό δικαίωμα».
εισηγητής ήταν ο Δρ. Ιωάννης Φύκαρης, επίκουρος καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα
Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: “Οι νέοι «Φάκελοι Μαθητή» για το μάθημα των
Θρησκευτικών. Τα όρια του μύθου και της πλάνης” και ακολούθησε ο κ. Δήμος
Θανάσουλας, δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, με θέμα: «Η ομολογιακή διδασκαλία ως συνταγματικό δικαίωμα».
Ο
κ. Φύκαρης αναφέρθηκε στο παιδαγωγικό και επιστημονικό μέρος του θέματος τονίζοντας
ότι «Τα νέα βιβλία Θρησκευτικών ή οι «Φάκελοι μαθήματος», όπως ονομάζονται, που
επισήμως διανεμήθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας το τρέχον σχολικό έτος στους μαθητές,
είναι απόρροια διεργασιών που δεν αφορούν απλά και μόνο ένα σχολικό μάθημα,
αλλά ενέχουν βαθύτερες και απρόβλεπτες κοινωνικές εξελίξεις. Οι «Φάκελοι
μαθήματος», εντασσόμενοι στο νέο πρόγραμμα, επιχειρούν να δομήσουν ένα μάθημα
με κατεύθυνση στην αντίληψη πως «όποιο Θεό και να πιστεύεις είναι το ίδιο» και
προωθούν ένα θρησκευτικό συνονθύλευμα, χωρίς ουσιαστική ανάδειξη της ορθόδοξης
χριστιανικής αλήθειας. Εκείνο που προβάλλεται είναι η εκκοσμικευμένη αντίληψη της θρησκείας, όπου
η Ορθόδοξη πίστη είναι ένα επιμέρους στοιχείο μιας ολότητας, συγκεχυμένη με
άλλες θρησκείες και κοινωνικά συμβάντα, όπου όλα είναι ταυτόσημα και ανεκτά.
Κυριαρχεί μια τάση συγκρητισμού με απρόβλεπτα δυσμενείς συνέπειες για τους
ορθόδοξους μαθητές στην τρυφερή αυτή ηλικία που δεν έχουν γνωρίσει ακόμη
επαρκώς την πίστη των πατέρων τους».
κ. Φύκαρης αναφέρθηκε στο παιδαγωγικό και επιστημονικό μέρος του θέματος τονίζοντας
ότι «Τα νέα βιβλία Θρησκευτικών ή οι «Φάκελοι μαθήματος», όπως ονομάζονται, που
επισήμως διανεμήθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας το τρέχον σχολικό έτος στους μαθητές,
είναι απόρροια διεργασιών που δεν αφορούν απλά και μόνο ένα σχολικό μάθημα,
αλλά ενέχουν βαθύτερες και απρόβλεπτες κοινωνικές εξελίξεις. Οι «Φάκελοι
μαθήματος», εντασσόμενοι στο νέο πρόγραμμα, επιχειρούν να δομήσουν ένα μάθημα
με κατεύθυνση στην αντίληψη πως «όποιο Θεό και να πιστεύεις είναι το ίδιο» και
προωθούν ένα θρησκευτικό συνονθύλευμα, χωρίς ουσιαστική ανάδειξη της ορθόδοξης
χριστιανικής αλήθειας. Εκείνο που προβάλλεται είναι η εκκοσμικευμένη αντίληψη της θρησκείας, όπου
η Ορθόδοξη πίστη είναι ένα επιμέρους στοιχείο μιας ολότητας, συγκεχυμένη με
άλλες θρησκείες και κοινωνικά συμβάντα, όπου όλα είναι ταυτόσημα και ανεκτά.
Κυριαρχεί μια τάση συγκρητισμού με απρόβλεπτα δυσμενείς συνέπειες για τους
ορθόδοξους μαθητές στην τρυφερή αυτή ηλικία που δεν έχουν γνωρίσει ακόμη
επαρκώς την πίστη των πατέρων τους».
Ο δικηγόρος Δήμος
Θανάσουλας παρουσίασε το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει το μάθημα των
Θρησκευτικών στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα τόνισε πως το να διδάσκονται οι μαθητές
τα δόγματα της Πίστεώς τους, δηλαδή να είναι ομολογιακό το μάθημα των Θρησκευτικών,
είναι δικαίωμα που προστατεύεται από το άρθρο 16 παρ.2
του Συντάγματος, την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
και το νόμο 1566/1985 (άρθ. 1 παρ.1). Σύμφωνα με αυτές τις διατάξεις η Ελληνική
Πολιτεία οφείλει να παρέχει Παιδεία σύμφωνη με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των
Ελλήνων πολιτών και ειδικά για τους Ορθοδόξους Χριστιανούς μαθητές να φροντίζει
ώστε, όπως επί λέξει ορίζεται «Να γίνονται ελεύθεροι, υπεύθυνοι,
δημοκρατικοί πολίτες, να υπερασπίζονται την εθνική ανεξαρτησία, την εδαφική
ακεραιότητα της χώρας και τη δημοκρατία, να εμπνέονται από αγάπη προς τον
άνθρωπο, τη ζωή και τη φύση και να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και
τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης“. Κατά της
πολυθρησκειακής διδασκαλίας έχει αποφανθεί και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο
Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, το οποίο στο πρόσφατο παρελθόν κατεδίκασε τη Νορβηγία
που θέλησε να μετατρέψει το μάθημα σε θρησκειολογία, όπως κάνει τώρα η Ελληνική
Κυβέρνηση. Επίσης δόθηκε έμφαση στην άνιση μεταχείριση των ορθοδόξων
χριστιανών σε σχέση με άλλες θρησκευτικές κοινότητες στην Ελλάδα, όπως των
Μουσουλμάνων, Καθολικών και Ιουδαίων Ελλήνων Πολιτών, που έχουν την
ευχέρεια να επιλέγουν τους διδάσκοντες και τα διδακτικά εγχειρίδια για την
ομολογιακή διδασκαλία της θρησκείας τους στα Ελληνικά Δημόσια Σχολεία, ενώ
οι Ορθόδοξοι που αποτελούν την συντριπτική θρησκευτική πλειοψηφία του
Ελληνικού Λαού στερούνται του δικαιώματος αυτού. Για το λόγο αυτό άλλωστε
υπάρχει και σχετική προσφυγή στο ΣτΕ, η οποία συζητήθηκε στην Ολομέλεια του Δικαστηρίου
και αναμένεται η απόφαση. Σύμφωνα με τον ομιλητή, που συμμετείχε στη δίκη αυτή,
η ανταπόκριση του Δικαστηρίου ήταν θετική στο να ακυρωθούν τα νέα Θρησκευτικά.
Το ίδιο το Υπουργείο άλλωστε αποκαλεί τα βιβλία “προσωρινό έντυπο υλικό” και επομένως
οι γονείς μπορούν άφοβα να το επιστρέφουν αφού καταπατά βασικά Συνταγματικά
δικαιώματά τους και είναι επιζήμια για τα παιδιά τους και την ιδιοπροσωπία τους
ως Ελλήνων Ορθοδόξων.
Θανάσουλας παρουσίασε το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει το μάθημα των
Θρησκευτικών στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα τόνισε πως το να διδάσκονται οι μαθητές
τα δόγματα της Πίστεώς τους, δηλαδή να είναι ομολογιακό το μάθημα των Θρησκευτικών,
είναι δικαίωμα που προστατεύεται από το άρθρο 16 παρ.2
του Συντάγματος, την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
και το νόμο 1566/1985 (άρθ. 1 παρ.1). Σύμφωνα με αυτές τις διατάξεις η Ελληνική
Πολιτεία οφείλει να παρέχει Παιδεία σύμφωνη με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των
Ελλήνων πολιτών και ειδικά για τους Ορθοδόξους Χριστιανούς μαθητές να φροντίζει
ώστε, όπως επί λέξει ορίζεται «Να γίνονται ελεύθεροι, υπεύθυνοι,
δημοκρατικοί πολίτες, να υπερασπίζονται την εθνική ανεξαρτησία, την εδαφική
ακεραιότητα της χώρας και τη δημοκρατία, να εμπνέονται από αγάπη προς τον
άνθρωπο, τη ζωή και τη φύση και να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και
τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης“. Κατά της
πολυθρησκειακής διδασκαλίας έχει αποφανθεί και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο
Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, το οποίο στο πρόσφατο παρελθόν κατεδίκασε τη Νορβηγία
που θέλησε να μετατρέψει το μάθημα σε θρησκειολογία, όπως κάνει τώρα η Ελληνική
Κυβέρνηση. Επίσης δόθηκε έμφαση στην άνιση μεταχείριση των ορθοδόξων
χριστιανών σε σχέση με άλλες θρησκευτικές κοινότητες στην Ελλάδα, όπως των
Μουσουλμάνων, Καθολικών και Ιουδαίων Ελλήνων Πολιτών, που έχουν την
ευχέρεια να επιλέγουν τους διδάσκοντες και τα διδακτικά εγχειρίδια για την
ομολογιακή διδασκαλία της θρησκείας τους στα Ελληνικά Δημόσια Σχολεία, ενώ
οι Ορθόδοξοι που αποτελούν την συντριπτική θρησκευτική πλειοψηφία του
Ελληνικού Λαού στερούνται του δικαιώματος αυτού. Για το λόγο αυτό άλλωστε
υπάρχει και σχετική προσφυγή στο ΣτΕ, η οποία συζητήθηκε στην Ολομέλεια του Δικαστηρίου
και αναμένεται η απόφαση. Σύμφωνα με τον ομιλητή, που συμμετείχε στη δίκη αυτή,
η ανταπόκριση του Δικαστηρίου ήταν θετική στο να ακυρωθούν τα νέα Θρησκευτικά.
Το ίδιο το Υπουργείο άλλωστε αποκαλεί τα βιβλία “προσωρινό έντυπο υλικό” και επομένως
οι γονείς μπορούν άφοβα να το επιστρέφουν αφού καταπατά βασικά Συνταγματικά
δικαιώματά τους και είναι επιζήμια για τα παιδιά τους και την ιδιοπροσωπία τους
ως Ελλήνων Ορθοδόξων.
Χαιρετισμό απηύθυνε εκ
μέρους της Ιεράς Μητροπόλεως Λαρίσης και Τυρνάβου ο πανοσιολογιότατος
αρχιμανδρίτης π. Αχίλλιος Τσούτσουρας, πρωτοσύγκελλος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, ο γραμματέας του Συλλόγου Πολυτέκνων κ. Κων/νος
Παπανικολάου και ο πρόεδρος της Ένωσης Θεολόγων νομού Λάρισας κ. Δημήτριος Οικονόμου.
μέρους της Ιεράς Μητροπόλεως Λαρίσης και Τυρνάβου ο πανοσιολογιότατος
αρχιμανδρίτης π. Αχίλλιος Τσούτσουρας, πρωτοσύγκελλος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, ο γραμματέας του Συλλόγου Πολυτέκνων κ. Κων/νος
Παπανικολάου και ο πρόεδρος της Ένωσης Θεολόγων νομού Λάρισας κ. Δημήτριος Οικονόμου.
Στο τέλος της
εκδήλωσης αναγνώσθηκε και εγκρίθηκε από τους συμμετέχοντες το ακόλουθο ψήφισμα
διαμαρτυρίας.
εκδήλωσης αναγνώσθηκε και εγκρίθηκε από τους συμμετέχοντες το ακόλουθο ψήφισμα
διαμαρτυρίας.
ΨΗΦΙΣΜΑ
Σήμερα
Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2017 και ώρα 6 το απόγευμα, εκατοντάδες Λαρισαίοι πολίτες
συγκεντρωθήκαμε στην αίθουσα της Γ.Ε.Χ.Α. Λαρίσης, ύστερα από πρόσκληση του Συλλόγου
Πολυτέκνων και εννέα συνεργαζομένων Ορθοδόξων Χριστιανικών Συλλόγων της πόλης
μας, προκειμένου να ενημερωθούμε επί του θέματος του νέου Προγράμματος Σπουδών
του μαθήματος των Θρησκευτικών και των νέων βιβλίων («φάκελοι μαθητών») Δημοτικού,
Γυμνασίου και Λυκείου.
Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2017 και ώρα 6 το απόγευμα, εκατοντάδες Λαρισαίοι πολίτες
συγκεντρωθήκαμε στην αίθουσα της Γ.Ε.Χ.Α. Λαρίσης, ύστερα από πρόσκληση του Συλλόγου
Πολυτέκνων και εννέα συνεργαζομένων Ορθοδόξων Χριστιανικών Συλλόγων της πόλης
μας, προκειμένου να ενημερωθούμε επί του θέματος του νέου Προγράμματος Σπουδών
του μαθήματος των Θρησκευτικών και των νέων βιβλίων («φάκελοι μαθητών») Δημοτικού,
Γυμνασίου και Λυκείου.
Αφού
ακούσαμε τις εισηγήσεις των: 1) Ιωάννου Φύκαρη, επίκουρου καθηγητή του Παιδαγωγικού
Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του πανεπιστημίου Ιωαννίνων και 2) Δήμου Θανάσουλα,
Δικηγόρου,
ακούσαμε τις εισηγήσεις των: 1) Ιωάννου Φύκαρη, επίκουρου καθηγητή του Παιδαγωγικού
Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του πανεπιστημίου Ιωαννίνων και 2) Δήμου Θανάσουλα,
Δικηγόρου,
Αποφασίζουμε
Καταγγέλλουμε τις
αντισυνταγματικές, παράνομες, ασύμβατες προς το ευρωπαϊκό δίκαιο και ολέθριες
για την ορθόδοξη πίστη μεθοδεύσεις και ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας και
του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο μάθημα των Θρησκευτικών των ορθοδόξων
μαθητών μας.
αντισυνταγματικές, παράνομες, ασύμβατες προς το ευρωπαϊκό δίκαιο και ολέθριες
για την ορθόδοξη πίστη μεθοδεύσεις και ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας και
του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο μάθημα των Θρησκευτικών των ορθοδόξων
μαθητών μας.
Απαιτούμε
να αποσυρθεί το παράνομο και καταστροφικό πολυθρησκειακό Πρόγραμμα Σπουδών στα
Θρησκευτικά, το οποίο βασιζόμενο στην φιλοσοφική αρχή της σχετικοκρατίας αποδομεί
την ορθόδοξη πίστη και συμπαραθέτει το απαράμιλλο και άφθαστο φως του
Ευαγγελίου με τις διάφορες ετεροδιδασκαλίες των αιρετικών, του Κορανίου και των
λοιπών ανατολικών θρησκειών. Το πολυθρησκειακό αυτό Πρόγραμμα είναι παιδαγωγικά
απαράδεκτο, διότι επιφέρει σύγχυση στους μικρούς μαθητές, που δεν γνωρίζουν
ακόμη επαρκώς την ορθόδοξη πίστη, και γίνεται εργαλείο προπαγάνδας στις
διάφορες θρησκευτικές δοξασίες και αιρέσεις και οδηγεί στον μηδενισμό και στην
αθεΐα.
να αποσυρθεί το παράνομο και καταστροφικό πολυθρησκειακό Πρόγραμμα Σπουδών στα
Θρησκευτικά, το οποίο βασιζόμενο στην φιλοσοφική αρχή της σχετικοκρατίας αποδομεί
την ορθόδοξη πίστη και συμπαραθέτει το απαράμιλλο και άφθαστο φως του
Ευαγγελίου με τις διάφορες ετεροδιδασκαλίες των αιρετικών, του Κορανίου και των
λοιπών ανατολικών θρησκειών. Το πολυθρησκειακό αυτό Πρόγραμμα είναι παιδαγωγικά
απαράδεκτο, διότι επιφέρει σύγχυση στους μικρούς μαθητές, που δεν γνωρίζουν
ακόμη επαρκώς την ορθόδοξη πίστη, και γίνεται εργαλείο προπαγάνδας στις
διάφορες θρησκευτικές δοξασίες και αιρέσεις και οδηγεί στον μηδενισμό και στην
αθεΐα.
Αξιώνουμε
την ανάκληση του Οδηγού Εκπαιδευτικού γιατί θέλει τους εκπαιδευτικούς ουδετερόθρησκους
και τους ζητάει «κατά την εκπαιδευτική διαδικασία να αποστασιοποιούνται κατά το
δυνατόν από την θρησκεία στην οποία ενδεχομένως ανήκουν …» (σελ. 267).
την ανάκληση του Οδηγού Εκπαιδευτικού γιατί θέλει τους εκπαιδευτικούς ουδετερόθρησκους
και τους ζητάει «κατά την εκπαιδευτική διαδικασία να αποστασιοποιούνται κατά το
δυνατόν από την θρησκεία στην οποία ενδεχομένως ανήκουν …» (σελ. 267).
Διαμαρτυρόμαστε
εντονότατα για την κατάφωρη παραβίαση της συνταγματικής αρχής της ισονομίας και
ισοπολιτείας. Το Υπουργείο Παιδείας αποδεικνύει ακραίο ρατσισμό επιβάλλοντας πολυθρησκειακό
μάθημα μόνον για τους ορθόδοξους μαθητές, ενώ ταυτόχρονα δίδει το δικαίωμα στους
Μουσουλμάνους, τους Ρωμαιοκαθολικούς και τους Εβραίους μαθητές να διδάσκονται
αμιγώς ομολογιακά το θρησκευτικό τους μάθημα και από ιεροδιδασκάλους της
επιλογής τους (Ν.4386/2016, άρθρο 55).
εντονότατα για την κατάφωρη παραβίαση της συνταγματικής αρχής της ισονομίας και
ισοπολιτείας. Το Υπουργείο Παιδείας αποδεικνύει ακραίο ρατσισμό επιβάλλοντας πολυθρησκειακό
μάθημα μόνον για τους ορθόδοξους μαθητές, ενώ ταυτόχρονα δίδει το δικαίωμα στους
Μουσουλμάνους, τους Ρωμαιοκαθολικούς και τους Εβραίους μαθητές να διδάσκονται
αμιγώς ομολογιακά το θρησκευτικό τους μάθημα και από ιεροδιδασκάλους της
επιλογής τους (Ν.4386/2016, άρθρο 55).
Αποκρούουμε
ως απαράδεκτο το πολιτικό πρόγραμμα της Κυβέρνησης να ανατεθεί η διδασκαλία του
μαθήματος των ορθοδόξων μαθητών και σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων (π.χ. Κοινωνιολόγους
και Νομικούς). Θέλουμε αληθινά ορθόδοξη αγωγή από ορθοδόξους θεολόγους και
αξιώνουμε να σταματήσει ο εμπαιγμός και η παραπλάνηση με το σαθρό επιχείρημα
των γελοίων ποσοστώσεων διδασκαλίας (π.χ. 60% ορθόδοξο, 20% ετερόδοξο και 20
ετερόθρησκο).
ως απαράδεκτο το πολιτικό πρόγραμμα της Κυβέρνησης να ανατεθεί η διδασκαλία του
μαθήματος των ορθοδόξων μαθητών και σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων (π.χ. Κοινωνιολόγους
και Νομικούς). Θέλουμε αληθινά ορθόδοξη αγωγή από ορθοδόξους θεολόγους και
αξιώνουμε να σταματήσει ο εμπαιγμός και η παραπλάνηση με το σαθρό επιχείρημα
των γελοίων ποσοστώσεων διδασκαλίας (π.χ. 60% ορθόδοξο, 20% ετερόδοξο και 20
ετερόθρησκο).
Απαιτούμε
να σταματήσει η παράνομη περικοπή μιας διδακτικής ώρας στην Ε’ και ΣΤ’ τάξη του
Δημοτικού Σχολείου και να επανέλθει η δίωρη διδασκαλία του μαθήματος.
να σταματήσει η παράνομη περικοπή μιας διδακτικής ώρας στην Ε’ και ΣΤ’ τάξη του
Δημοτικού Σχολείου και να επανέλθει η δίωρη διδασκαλία του μαθήματος.
Συντασσόμαστε
με τις αντιδράσεις των γονέων, οι οποίοι επιστρέφουν ως απαράδεκτα τα νέα
βιβλία Θρησκευτικών («φάκελοι μαθητών»). Απαιτούμε να συνταχθούν νέα βιβλία με
βάση τον ισχύοντα Ν. 1566/85, που ορίζει για τους μαθητές: «Να γίνονται
ελεύθεροι, υπεύθυνοι, δημοκρατικοί πολίτες, να υπερασπίζονται την εθνική
ανεξαρτησία, την εδαφική ακεραιότητα της χώρας και τη δημοκρατία, να εμπνέονται
από αγάπη προς τον άνθρωπο, τη ζωή και τη φύση και να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία
της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης. Η ελευθερία της θρησκευτικής τους
συνείδησης είναι απαραβίαστη».
με τις αντιδράσεις των γονέων, οι οποίοι επιστρέφουν ως απαράδεκτα τα νέα
βιβλία Θρησκευτικών («φάκελοι μαθητών»). Απαιτούμε να συνταχθούν νέα βιβλία με
βάση τον ισχύοντα Ν. 1566/85, που ορίζει για τους μαθητές: «Να γίνονται
ελεύθεροι, υπεύθυνοι, δημοκρατικοί πολίτες, να υπερασπίζονται την εθνική
ανεξαρτησία, την εδαφική ακεραιότητα της χώρας και τη δημοκρατία, να εμπνέονται
από αγάπη προς τον άνθρωπο, τη ζωή και τη φύση και να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία
της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης. Η ελευθερία της θρησκευτικής τους
συνείδησης είναι απαραβίαστη».
Απευθύνουμε
ευσεβάστως έκκληση προς τον μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος
κ. Ιερώνυμο και τη σεπτή Ιεραρχία της Εκκλησίας να μη συναινέσουν στην αλλοίωση
του ορθόδοξου χαρακτήρα του ΜτΘ, αλλά να εμμείνουν στην απαίτηση του λαού μας
για μια ακραιφνώς ορθόδοξη αγωγή και παιδεία. Να ορθώσουν φραγμό και τείχος ενάντια
στα σχέδια παράδοσης των ορθοδόξων παιδιών μας στην Πανθρησκεία. Να μην αφήσουν
να χαθεί αυτή η μάχη του λαού μας.
ευσεβάστως έκκληση προς τον μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος
κ. Ιερώνυμο και τη σεπτή Ιεραρχία της Εκκλησίας να μη συναινέσουν στην αλλοίωση
του ορθόδοξου χαρακτήρα του ΜτΘ, αλλά να εμμείνουν στην απαίτηση του λαού μας
για μια ακραιφνώς ορθόδοξη αγωγή και παιδεία. Να ορθώσουν φραγμό και τείχος ενάντια
στα σχέδια παράδοσης των ορθοδόξων παιδιών μας στην Πανθρησκεία. Να μην αφήσουν
να χαθεί αυτή η μάχη του λαού μας.
αντίστοιχη ομιλία πραγματοποιήθηκε και στη Θεσ/κη με ομιλητή τον Λαρισαίο πολύτεκνο θεολόγο καθηγητή κ.Θεόδωρο Κουτσιώρα